Aryaalin
Sünnetin Zararları ve Çocuk Hakları
4 saat ·
Ortadoğu ve Afrika’da milyonlarca kız çocuğunun sünnet edildiği haberlerini okuduğunuzda nasıl dehşete düştüğünüzü hatırlayın. Dünya genelinde pek çok ülkede insanlar hem erkek hem de kadın sünneti konusunda dehşete düşüyorlar.
Çocuğumu sünnet ettirmemek için nedenler nelerdir?
1 – Üst-derinin(sünnet derisinin) üç işlevi vardır : cinsel işlevi, koruyucu işlevi, ve duyarlılık işlevi. Üst-deriyi kesmek, gözkapağını kesmekten farksızdır. Sünnet penisi inceltir, kısaltır, cinsel zevki azaltır.
2 – Üst-derinin bebeğe bez bağlandığı bu dönemdeki işlevi , penisi tahrişten ve yaralanmalardan korumaktır. Üst-deri glansı idrardan ve dışkıdan korumak için cinsel organa yapışık durumdadır. Sağlam (sünnetsiz) bir çocuğun idrar yolları iltihabı sorununu yaşama olasılığının, sakatlanmış (sünnetli) bir çocuğa göre daha düşük olduğu biliniyor. Eğer üstderi sünnet ile kesilirse, idrar yolları, enfeksiyona daha açık hâle gelir.
3 – Sünnet, normalde bir iç organ olan glansı, kalıcı biçimde bir dış organ haline getirir. Göz için göz kapakları neyse, penis için de üst-deri odur. Nasıl ki, gözkapakları olmadan gözün daha temiz olması ve dış etkilerden korunması mümkün değilse, penis için de aynısı geçerlidir. Koruyucu olan üst-derinin kaybedilmesi, penisi kire ve bakterilere açık duruma getirir. Sünnet hijyenik değildir.
4 – Kadın sünnetiyle erkek sünneti arasında temelde bir fark yoktur. Her ikisinin de temel amacı cinsellikten alınan hazzı azaltmaktır.
5 – Çocuk ne kadar küçük olursa, travmadan zarar görme o kadar fazla olacaktır. Anatomi çalışmaları, sinir hücrelerindeki kimyasal değişiklikler ve bebeklerin davranışları konusundaki çalışmalar, bebeklerin acıyı yetişkinlerden daha fazla hissettiklerini kanıtlamıştır. Biliminsanları bir bebeğin beynini sünnet sırasında takip ettiler. Sünnetin bebekte o kadar acıya yol açtığı anlaşıldı ki, beyninde kalıcı değişiklikler oldu. Devam eden gün, hafta ve aylarda da beyin taramalarına devam ettiler ve buldular ki, beyin hiçbir zaman eski haline dönmüyordu. Bazı bebekler o kadar acı çekerler ki nefesleri kesilir. Diğerleri çığlık atmayı bırakır ve şoka girerler. Çünkü küçücük vücutları bu dayanılmaz acıyla nasıl başa çıkılabileceğini bilmemektedir.
6 – Bütün dişi ve erkek memelilerin üst-derisi vardır. Üst deri Smegma üretir. Smegma temizdir, kirli değildir, faydalıdır ve gereklidir. Bu sıvının antibakteriyel ve antiviral özellikte oluşu genitali temiz ve sağlıklı tutar.
7 – Sünnet, çok acı veren bir operasyondur. Ebeveynlere çocuğa anestezi verileceği, hiçbir acı hissetmeyeceği söyleniyor. Lokal anestezi yapılmasının bile ne kadar acı vereceğinden bahsedilmeden… Acaba lokal ya da genel anestezinin yapılacağının söylenmesi kimi rahatlatıyor? Doktorların ve ebeveynlerin rahatladığı kesin.
8 – Sünnetin erken yaşta yapılmasının nedeninin, bebeğin sünneti reddetmesinin imkansızlığından ve kontrol etmenin kolay olmasından kaynaklanır. Sünnet bir yetişkine yapıldığında o basitçe karşı koyacaktır. Sünnet çocuk istismarıdır.
9 – Bazı doktorlar neden sünneti savunur? Sünnet operasyonunu yapanlar açısından, “Acaba bu yıl kaç tane sünnet yapacağım? Kaç para kazanacağım? Daha fazla nasıl kazanırım?” düşüncesi hakimdir. Sünnet yapan doktorlar kariyerlerini ve yaptıklarını savunmak için sünnetin sağlıklı olduğu yalanını sürdürmek zorundalar. Uluslararası tıp dünyasında, etik tıbbi prosedüre hiç uymayan sünnet savunucusu doktorlara şarlatan olarak bakılıyor. Doktorların, hastanelerin, sünnetçilik mesleğini yapanların ekonomik çıkarları; sünnet vahşetinin devam etmesini sağlıyor. Sünnet savunucusu doktorlar ve hastaneler sünnete dur demeyecek. Çocukları sakatlamak için büyük paralar kazanıyorlar.
10 – Bugün dünya üzerinde milyarlarca sünnetsiz erkek yaşıyor ve sünnet olmadığı için sakatlanana ya da ölene rastlanmamıştır. Ancak sünnet olduğu için -enfeksiyon kaparak ya da yanlış sünnet sonucu vs.- sakat kalan hatta ölenler var. Sünnet bugün başlı başına bir rant pastasıdır. Hastanesinden kıyafetine, düğününden eğlencesine kadar bir sünnet ekonomisi var.
11 – On sekiz yaşını geçtikten sonra arzu eden bir erkek sünnet edilmesini isteyebilir. Çocukların sünnet edilmesi, insan haklarına aykırıdır. Bu çocuklar, karar verebilecek çağda değildir. Onların bir organına dönüşü olmayan bu müdahalenin sonuçlarına çocuk kendi katlanacaktır.
12 – Sünnet olmamış erkek çocuklar toplumsal dışlanmaya maruz kalırlar mı, kendilerini ötekileştirilmiş hissederler mi?
Eğer bugünkü bilincinizle, kız çocuklarının sünnet edildiği 30 ülkede yaşamak zorunda kalsaydınız toplum baskısı nedeniyle kız çocuklarınızı sünnet ettirir miydiniz? İnsanlar çıplak gezmezler. Penis ve vajina, insanların en az gördükleri yeridir. Senden olmayanı dışlamak, ötekileştirmek toplumsal bir hastalıktır. Penisi ve vajinası için dışlamazsa ırkı için, cinsiyeti için, dini için, mezhebi için, dış görünüşü için, giyimi için dışlar. Türkiye'deki Yahudiler sünnetsiz olduğu için mi dışlandı?
İnternet sayesinde insanlar aydınlanıyor ve çocuklarını sünnet ettirmeyen ailelerin sayısı artıyor. Her şeyin başında sünnet geleneğinin yetiştiği bataklık olan cehalet kuruyor artık. Hala çocuklarını sünnet ettiren aileler olabilir. Bilgi çağında cahil kalmak sadece bir tercihtir.
13 – Akıllı ana-babalar kalplerinin sesini dinlerler ve çocuklarını zarardan korumak isteyen içgüdülerine güvenirler. Çağların tecrübesi bize öğretmiştir ki, bebekler en iyi gelişmelerini güvenli sevgi, şefkat, saygı, kabul edilme, besleme, ve sıcaklık ortamında sağlarlar. Bir bebeğin etini kesmek, bu güveni yıkar.
btlbtl
Aryaalin
Birsey dusunuyorum tabiki ama neresinden tutacagimi bilemedim zira her yandan elimde kaldi.Oglumu toplum baskisindan dolayi sunnet ettirmedim dini inancimdan olayi ettirdim , musluman olup 18 yasinda sunnet olanini gormedim dini tercihiniz baskaysa bilemem tabi.Dini gorusum farkli olsaydi toplum baskisini hayatta umursamaz yaptirmak istemiyorsam yaptirmazdim oglumun kazik kadar adamken karsima gelip ben nasil sunnet olayim bu yasta demesini istemem.
Sunnet yaptirmayanlar cogaliyor demissiniz okdr genis cevrem daha denk gelmedim ben demekki okdr cogalmiyor.
Sunnet okdr acili bir islem degil sonucta beyin ameliyati degil oglumun gayet kolay gecti.
Beyine hasar verseydi esime verirdi heralde 13 yasinda olmus bagira bagira melek gibi adamdir.Kalkipta nerden oldum bu sunneti dememistir kimse demez.
Baska ulkede yasasam kizimi niye ettireyim benim inancim degil ?? Acip orasinami bakacaklar ? Musluman erkeklere acip acip bakiyorlarmi ?
Hic bir doktorun aaa sunnet diye birsey var hadi yapalim dedigini duymadim siz isterseniz goturursunuz kimse oglunuzun pipisinin derdine dusmez.
Akilli ana babalar demissiniz ozman biz akilsiz oluyoruz sanirim yaptirdigimiz icin ?
BhrAli
SÜNNET BİR ÇOK HASTALIKLARDAN KORUYUCUDUR
Tıp dünyası sünnet olmanın birçok faydalarını ve hikmetlerini tespit etmiştir.
1-Sünnet derisi mikrooganizma yerleşimine uygun bir zemindir. Deri içinde “smegna” adı verilen bir salgı birikir. Bu salgı mikroorganizmaların da etkisiyle zamanla iltihaplara yol açar. Sünnet, idrar yolu iltihapları ve hıv virüslerine karşı koruyucudur.
2-Sünnet olan erkeklerin hemen hiçbirisi sünnet bölgesi kanserine yakalanmaz.
3-Sünnet derileri sünnet işlemiyle alınmadığında, sünnet yerinde “fimosiz” denilen bir rahatsızlık meydana gelir. Bu rahatsızlık sünnet yerinin işlevini sınırlar ve daraltır. İdrarda bile sıkıntı verir.
4-Amerika’da yirmiye yakın doktorun heyet olarak düzenlediği rapora göre, sünnet olma işlemi, sünnet olan erkeğin eşine de fayda sağlamaktadır. Kadını kritik hastalıklara karşı koruyor. Rahim kanserlerinin yüzde doksan dokuzundan sorumlu tutulan popilloma-virus (hpv) sünnetli erkeklerde daha az görünüyor.
TIP DÜNYASININ SÜNNETE OLAN İLGİSİ
New England Journal of Medicine adlı derginin Nisan sayısında yayınlanan rapora göre, İspanya’yla birlikte dört ayrı ülkede yaklaşık 3800 kadın üzerinde araştırma yapıldı. Bu kadınların yarısında rahim kanseri vardı. Diğer yarısında ise yoktu. Kendilerine, eşlerinin sünnetli olup olmadığı soruldu. Sonuçta, rahim kanseri olan kadınların eşlerinde sünnetsizlik oranı yüksekti. Eşleri sünnet olmayan hanımların rahim kanserine yakalanma riskinin, sünnetli olanlara oranla beş kat fazla olduğu belirlendi.
Barselona Kanser Enstitüsünden Dr. Xavier Casteilsague, bu sonuçtan hareketle, rahim kanserini kontrol altına almak için sünnet kampanyası başlatmayı teklif ediyor. “Rahim kanserinden korunmada, Müslüman ülkelerde sünnet büyük fayda sağlamıştır.” diyen Dr. Casteilsague, devamla: “Basit ve emniyetli sünnet işlemi ile hayatı tehdit eden enfeksiyonlara karşı korunma sağlanacaktır.” Diyor.
Kenya Monitoba Üniversitesinden Dr. Stephan Moses ise, bu ülkede sünnet yaygınlaştığı takdirde AIDS’in çığ gibi çoğalmasının önüne geçileceğini ifade ediyor.
Amerikan Kanser Derneğinden Dr. Michael Thun, bu rapora dayanarak diyor ki: “Gelecekte kesinlikle sünnetin başka faydaları da ortaya çıkacaktır.”
5-Dr. Thun’a göre, sünnet olma işlemi AIDS’e karşı da koruyucudur. AIDS’in yayılma hızını düşürüyor.
6-Tıbbî çalışmalar arttıkça sünnet olmanın daha çok faydaları olduğu muhakkak anlaşılacaktır. Eminiz ki yakın gelecekte İslâm Peygamber’inin (asm) yanında tıp dünyası da sünnet çağrısı yapacaktır.
Gecesmom
Peki biz hangisine güvenelim ? Ben çok araştırdım bu konuyu hamileliğimden bu yana. Yaptırmaya karar vermiştim tamamen sağlık açısından düşünerek. Oğlum doğduktan sonra tamamen evet yaptırmalıyım dedim. Çünkü kimi doktor aşağıya çekip temizlemelisin diyo kimisi dakın elleme diyo ve benim gözlemim evet orada bezin kalıntısı, çiş kalıntısı, ıslak mendilin pamuğu, ve başka atıklar birikiyor. Beyaz beyaz şeyler oluyor. Oğlumun çişini yaparken zorlandığını görmem ve doktorun 6. Ayımızda ucu kapanmış ve daralmış demesiyle hemen sünnet ettirdim. Ben rahatladım valla