Minikbebegim1 yapabilenlere saygı duyarım, ben yapamıyorum. Daha doğrusu yapmıyorum. Bazen sabah 9da kalkıyor bazen 11de. İhtiyacı var ki uyuyor. Akşam da 10buçuk - 12 arası bi saatte yatıyor. Gündüz bazen 3 4 saat uyanık kalıyor, bazen 1,5 saatte uykusu geliyor. O yüzden sadece uyku sinyallerini takip ediyorum. Saatine kendisi karar veriyor. Şimdiye kadar da diş dönemi hariç bir sıkıntı olmadı. Gayet mutlu bir bebek. Ben erken uyusun, bebek en geç 8de uyumuş olacak diye söyledikleri için bi ara çok uğraştım. Sonra bi arkadaşımı gördüm 2 yaşındaki kızını biz onların evindeyken 8 buçukta 10buçuğa kadar ağlattı. Bırak ağlatma dedik. Gelmedi yanımıza 2 saat çığlık çığlığa sallaya sallaya en sonunda uyuttu. Neymiş, her gece 8buçukta yatılacağını bilecekmiş. O değil annesi karar verirmiş. Gece uykudan uyandığında da ne kadar ağlarsa ağlasın odanın ışığını açmıyor, beşikten çıkarmıyormuş yoksa alışkanlık olurmuş. Bir de sabah kaçta kalkarsa kalksın öğlen 1 buçukta öğle uykusuna yatıp 1,5 saat uyuyacakmış. Uyumazsa da o süreçte sallamaya ve ağlatmaya devam ediyor uyku süresi dolana kadar. Ben bunları duyunca şoka girdim. 2 yaşına kadar edinmemiş çocuk bu alışkanlığı, şu an sadece travma yaratıyorsun dediğimde hatırlamayacak bunları dedi. Ama şu an hala o çocuk yastık görünce çığlık çığlığa ağlıyor. Ben de bıraktım kızımı kendi haline. Gece bazen uyanıyor ve uyumak istemiyor. Kalkıyorum yarım saat oynuyorum şarkılar söylüyorum. Yarım saatin sonunda mışıl mışıl uyuyor. Ama sallamaya, uyutmaya çalışırsam ağlıyor. Çok uzun yazdım ama her konuda olduğu gibi uyku konusunda da aşırı kuralcılık bana göre değil. Yemiyorsa zorla yedirmem, acıkınca yer. Uyumuyorsa zorla uyutmam, illa ki uyuyacak. Büyüyüp de uykusu gelince uyumayan insan var mı? Acıkınca yemek yemeyi reddeden insan var mı? Onları neden bir kalıba sokalım ki..