Eytufe Kızlar bugün ilk kez labne peynir yaptım ama nasıl muhafaza etmeliyim bilmiyom hazır peynirler gibi dolapta uzun süre bekler mi yapan anneler yardımcı olursanız sevinirim 🤗
seydaac Eytufe ne kadar yaptın canım. Çok uzun süre beklemiyor maalesef. 5 6 gün için de tüketmek gerekiyor.
Mayisannesi34 Nasıl yaptınız acaba bende denemek istiyorum yapabilir miyim cesaret edemedim bir türlü 😅
Eytufe Mayisannesi34 önce lor peyniri yaptım sonra çıkan Lora 1 çay bardağı peynir altı suyu bir tatlı kaşığı zeytinyağ döküp robattan çektim ama başka türlü yapan arkadaşım var onuda deniycem
Zk95 Mayisannesi34 ben 1 kg sütü yoğurt mayalama ısısında getirip içine 1 kibrit kutusu kadar süzme peyniri sütle ezip katıyorum yoğurt mayalar gibi sarıyorum. 6 8 saat öyle kalıyo açtığımda tutmuş oluyo zaten dolaba kaldırıp 1 kaç saat te dolapta bekletiyorum daha sonra da süzüyorum çok güzel oluyo tavsiye ederim
Deletedmom14 Zk95 suzuyorum derken 🤔 hiç yapmadim da kusura bakmayın. Lor gibi suyu ayrılıyor mu.peyniralti suyu mu oluyor
Zk95 Deletedmom14 aynen lor peynir gibi tülbente döküp süzüyorum. Genelde gündüz yapıyorum ben akşama kadar bütün aşamalar bitiyo akşam tülbente koyup dolaba koyuyorum sabaha kadar kalıyo öyle sabah suyu ayrılmış oluyo