ElifAda2508 Biz doktorumuz tavsiyesi ile yaptırmadık ama şu şekilde. İstanbulda yaşıyoruz, bilinçli bir aileyiz. Rota virüsü kendini kusma ishal ile ( ve bazen ateş) belli eden bir gastroenterit virüsü o yüzden anladıgımız anda müdahele edebiliriz demişti. Bir de aşıya rağmen agır veya hafif de olsa geçiren bebekler mevcutmuş. Ve gastroenterit virüsleri arasında aşısı olan tek virüs rota virüsüymüş yani onu yaptırsak diğerlerine yakalanmayacağının garantisi yok. Bebeğimde dogum sonrası yumurta alerjisinden şüphelendiğimiz için yapılmasını önermiyorum sonrasında bagırsaktaki etkisiyle süt ve süt ürünleri alerjisine de yatkınlıga sebep oluyor demişti. Yaptırmadık.
Ve daha sonra eşimden ben hariç sırasıyla tüm aileme bulaşan adeno virüsü kapmış oğlum. Ateş ishal oldu. Virüs tüm bagırsak işlevini etkiledi ve virüs kaynaklı süt ve süt ürünleri alerjisi başladı. Bu virüslerin etkileri çok hasar verici. Uzun sürdü düzeltmek. Size yaptırın veya yaptırmayın diyemem karar sizin. Diğer devlet ve özel aşılarını yaptırdık bu arada aşı karsıtı değilim yanlış anlaşılmasın.