3 gün kuralı ile ilerleyin, böylelikle alerjik bir durum olduğunda hangi besinden olduğunu da çok çabuk anlarsınız. 6.ay ek gıda ayı değil tadım ayıdır aslında, büyüdükçe porsiyonlar artar ve bebek artık ek bir şeyler ile beslenmeye geçer. Yine de büyük oranda anne sütü veya mama vermelisiniz. Kabızlık yaşadığında bir süre aynı besini tattırmayı bırakmalısınız, daha çok kabız olması zorlanması ve huzursuz olması demektir, zorlamaktan poposu çatlayabilir daha çok acı duyabilir. Popoya zeytinyağı sürün ki rahat çıksın çatlamasın, çok kabız olup onu rahatsız ettiğini düşündüğünüzde mamasına bir iki damla zeytinyağı damlatın rahatlıkla çıkaracaktır. Öncelik tadımlarınız sebzeler sonra meyveler olsun, meyvenin tatlı tadını alan bazı çocuklar sebzeleri kabul etmeyebiliyorlar. Yoğurt, kabak, patates, havuç vs vererek başlayabilirsiniz mesela. Bol su içirmeyi unutmayın, kabızlığa oda iyi gelir.