glhnygt lor çabuk bozuluyor o yüzden sürekli yarım kilo sütten , sık sık haftada bir kez yapıyorum bazen 5 günde bir fln..
yarım kilo sütü kaynatıyorum.. iyice kaynadıktan sonra ateşten almama yakın yarım limon suyu sıkıp döküyorum. Bazen yarım limon bile çok gelebiliyor.. kaynayan, ateşte olan sütün içine.. hemen kesiliyor zaten.. topakçık topakçık oluyor..
ateşin altını kapatıp, Tel süzgeç ve beyaz tülbentten geçiriyorum.. ( tel süzgeçin üzerine tülbenti koyuyorum ve döküyorum)
tülbentte kalan loru cam kavanoZa koyup buzdolabında max 7-10 gün saklıyorum.. sonra ekşiyor zaten.. geri kalan sarı su da peynir altı suyu diye geçiyor.. onu da huni
ile buz poşetine koyup , buzluğa atıyorum.. her sabah geceden çıkartıp , kahvaltısını ıslatmak için kullanıyorum👍 Aynı zamanda bu yaptığımız loru tuzlayıp böreklere de kullanabilirsiniz diyordu bir yerde okumuştum 🥰 sirkeyle de sütü kestiriyorlar ama ben hiç yapmadım bilmiyorum ölçüsünü…
umarım faydalı olabilmişimdir🌸
1.