Aysl91 Doktorumuz bugün sadece mama ile beslendiği için ek gidaya yavaş yavaş geçebilirsin dedi bu konuda tecrübesi olanlar var mi acaba 4 ay sanki erken geldi bana
kubra71 Aysl91 kilosunu mu az gördü 4 aylık daha yazık ya bence sen mama devam et bu ayda çok az yatımlar yaptirabilirsin canim
Serapylmz36 Aysl91 bizde aynı durumdaydık. ama ek gıda olarak tabi ki patates havuç kabak vs verme. Ek gıda için 4. Ay çok erken. İlk olarak kaşık mamalardan başla 4 aylık için ek gıda demek kaşık mama demektir. Kilo alımına Ek takviye olarak düşünmelisin. Ben çok araştırdım. Bizim doktorumuzda kilo alımımız az diye kaşık mamayla başladık. Bebelac sütlü pirinçli kaşık mamaya başlamamızı önermişti şimdi 5 ayı doldurduk. Çokta memnun kaldım. Bence bu şekilde denemen daha sağlıklı olacaktır. Tabi ki karar yine senin. :)
Elifece_2525 Aysl91 ek gıdaya havuç,patates,ve kabak haşlayıp püre yaparak verebilirsiniz tabi 3 gün kuralı ile ve ilk olarak çay kaşığı,sonra tatlı kaşığı ve en son yemek kaşığı kadar olmalı miktar….
Elifece_2525 Aysl91 tabiki ek gıdada doğal sebzeler hazır satılan kaşık mamalardan kat kat daha sağlıklı bunu unutmamak lazım..
Aysl91 Serapylmz36 kg alımı çok iyi ama sadece mama olduğu için ek gıdayı öneriyorum dedi açıkçası benimde kafam çok karisti
Merveliya1 Serapylmz36 kilo alımına etki etti mi acaba mama bende 5 aylığım bana da doktor ek gıdaya başla dedi
Serapylmz36 Aysl91 bana mantıklı gelmedi bizde mama içiyorduk. Kaşık mama daha mantıklı bence iyice araştır. 4 aylık bebeğe o kadar yüklenmemek gerek
kubra71 Aysl91 sen bence baskı bir doktora daha git bebeğinin gelişimi kilosu normalse ek gıdaya bu kadar erken başla demesi normal değil
Serapylmz36 Merveliya1 ek gıdadan kastı acaba kaşık mama olabilir mi. Ek gıda 6. Aydan sonradan başlıyor yani. Bence doktorunuza bir daha danışmalısınız :) ben kaşık mamadan çok memnunum. Hem kaşık refleksi oluştu ileride ek gıda geçişinde zorlanmamış olacağım, hemde süt yada mama gibi olmadığı için muhallebi şeklinde bir kasenin yarısı kadar yiyor. Tokluk hissiyatı kuvvetleniyor. Bir nevi katı sıvı ayrımını da yapmış oluyor
nlnnyn benim bebeğimde 4 aylık ve sadece mama ile beslendiğimiz için doktorumuz ek gıdaya yavas yavas alıstır dedi bebeğinizi gözlemleyin o size hazır olup olmadıgını farkettiriypr zaten ekmgıda dedi diye oturup bir kase çorba yapıp içine ekmek doğrayı yedirmiyoruz ben öncelikle bal kabagı buharda pişirdim su ile sulandırıp ¾ çay kaşıgı verdim sonra yeşil kabak sonra havuc en son avakado ve muz her birini üç gün tadım yaparak devam ettim ilk başladıgımda su gibi oldugu için bir kaç çay kaşığı içti ve bıraktım sadece tadını aldı sonra daha opüre halinde verdim ciğneme refleksine başladı suan ben bişiy yerlen elimd ekase kasık görsün heyecanlanıyor ve yemek terken beni takip ediyor yani bu iyi bişiy 6. ayda zorlanmaması ve alışması için yavas yavas geçicez diğer gıdalara yarın mesela havuc ve bal kabagını karıstırıp sıvı olarak vericem bebeğiniz sizi yönlendiriyor zaten diliyle iterse kusma refleksi yaprsa bırakın zorlamayın istersede cok bermeyin tadım olarak gidin
Aysl91 nlnnyn yani çok erken bence dediginiz gibi söyledi zaten doktorum da çay kaşığıyla az az tadımlık ama yine de benim biraz kafam karisik
Aysl91 Elifece_2525 evet doktorum da aynen böyle yapmamı söyledi ama yine de benim biraz kafam karisti
Cihangiriinannesii Aysl91 Kg alımı iyiyse bence gerek yok. Anne sütü alan bebeğin bağırsakları 6.ayda gelişiyor da mama alanın 4te mi gelişiyor sanki.