Melindaninannesi Aselduru88 bizimki sadece anne sütü olduğu için vermiyorum ama duyduğum kadarıyla mama pamukçuk yapmaması için mamadan hemen sonra 1 çay kaşığı için Su verilmesini öneriyorlar .
iremdemir06 Aselduru88 verilmez çünkü 6 aydan küçük bebeklere su verildiği zaten enfeksiyonlara açık olur ve ölüme kadar gider bir kez acilde şahit olmuştum
Mom14 Aselduru88 ben doğduğundan beri hep verdim burası aşırı sıcak oluyor doğum yapıtıgımda hele varya felaket yanıyordu benim annemde vermiş bana bende verdim hiçbirşeyde olmadı zaten sütüm kesildi 4. Ayda mamaya geçince ek gıda falan derken hep verdim yani
Renk Benim de merak ettiğim bir konu durayım şurda 😁 Bir de ne zaman vermeye başlamışlar onu da soraydınız keşke :)
Deletedmom377 iremdemir06 Su enfeksiyona neden olmaz. Kaynatılmamış steril kosullarda verilmemiş su enfeksiyona neden olur.
iremdemir06 CemreKerem35 maalesef bu bir gerçek mama zaten su ile yapılıyor extra su vermeye gerek yoktur evet Karşı görüşlü doktorlar var bir kaç çay kaşığı verin diyorlar ama bu yüzden olan bebek ölümlerini duydum.
Minejjan Mama ile besleniyorsa verilir. anne sütüyle besleniyorsa verilmez diye bir algı var ama ben verdim çünkü Su hayattırr ne zararı olacak ki? Antalya sicaginda istersen verme 😅
iremdemir06 Deletedmom377 bilgi için teşekkürler biliyorum zaten fakat verilen su kaynatılmış suymuş doktor ile görüştüğümde anne sütü veya mama fark etmez ilk 6 ay su verilmez dedi siz veriyorsanız da afiyet olsun:)
turansmom Aselduru88 bende doğdugundan beri veriyorum çünkü ev sıcak ve ağzı çok fazla kuruyor. Günde 2 çay kaşığı veriyorum bayılıyor suya☺
Deletedmom377 iremdemir06 Büyük ihtimalle su verdiği araç ne ise ondan enfeksiyon kapmış olabilir o halde. Bebek ek gıdaya başladıysa ve mama içiyorsa verilir. Aşırı sıcaksa anne sütü alıyorsa bile verilir. Aldığı çıkardığı sıvı ve mental takibi yapılır.Beslenme hakkında ihtisasım olduğu için söylüyorum bunu. Bazı doktorlar maalesef yeterli bilgiye sahip değiller.
CemalOzge Aselduru88 ben de verdim doğduğunda yaz bebeği ilk 2 hafta sütüm gelmedi fazla mamayla beslemek zorunda kaldik. 1-2 tatlı kaşığı verdi annem önce çok kızdım kendime neden verdirdim falan diye sonra tamamen anne sütüyle besledim. su falanda vermem artık dedim. Ama bezinde turuncu lekeleri görene kadar. O lekeler susuzluktan ya da az emzirmekten kaynaklıymış. O dönemde ben de 2 saate bir en geç emziriyordum. Az emzirmedigime göre susuz kalmış bebeğim 1-2 tatlı kaşığı verdim geçti. Dr a soyledim o da gerek yok verme dedi. Dedim bu lekelerden gördüm araştırdım. Şu verince 1-2 tatlı kaşığı geçti dedim. He tamam o zaman 1-2 tatlı kaşığından birşey olmaz dedi :))
Ily20 Bende günde bir kaç çay kaşığı vermiştim başlarda anne sütü/mama şeklinde ilerliyoruz sonra bir yerde ekstradan verilen su böbrekleri yoruyor ve ciddi rahatsızlıklara neden oluyormuş Tarzında yazı okumuştum o yüzden çok çok nadir veriyorum artık
Canimm Ily20 kova bardağı içir demiyoruz canım zaten doktorlar öyle yaptığınız taktirde sağlıktan çok zarar olur diuor sizin bahsettiğiniz gibi ama özellikle mama ile beslenen çocuklara her mamanın arkasına 1 2tatli kaşığı vermenin zararı olmsz bence böbrek yoracak kadar çok degil tabiki kendi kararınız ama yazık bebeğinize mama veriyorsanız su verin birazcık
Canimm Aselduru88 ben 2.ayindan itibaren her mamanın arkasına bir çay kaşığı verdim 3.ayinda bu 1tayli kashgi oldu 5.ayindayiz şimdi 4saatte yani iki kez mama ictimi ardindan 10ss su içiyor