mminess ben de iki gündür bu konu ile alakalı post açsam mı diyordum siz açtınız. 11-12 yıldır saç-kaş diplerimde ve yüzümün çoğunluğunda egzama var ve ömür boyu benimle. Dediğiniz gibi geçmiyor. Saçlarım için sebamed mavi olan şampuanını kullanıyorum yıllardır, başka şampuana geçince yaralar oluyor. Ama bu şampuan herkese de yaramıyor ne yazıkki. Yüzüm için ise M-furo kullanıyorum, kortizonlu fakat doktorum sürülen bir şey olduğu için anne karnındaki veya süt içen bebeği etkilemeyeceğini söyledi. Ben nasıl olsa geçmiyor diyerek yediğim şeylere hiç dikkat etmiyorum bol baharatı ve sarımsağı falan çok severim. Ama abimde de var, o çok dikkat eder, baharat kullanmaz, acı bile yemez çünkü ilaç sürmek için fazlasıyla üşengeç. Onun yüzünde ve saç diplerinde daha az çıkar.
Son olarak da en etkili ilaç elbette stressiz bir yaşam. Bu egzama da stresten dolayı meydana çıkan bir hastalık ne yazıkki. Ben bebeklerden dolayı streslendiğimde ertesi gün yüzüm resmen döküntü gibi egzama doluveriyor fotoğraf bile atabilirim, çekmiştim çünkü. Ay ne uzun yazmışım kusura bakmayın lütfen. Stres yapmamaya çalışın, fazlasıyla fark edicektir