Ayyss bugun okuduğm bi emzirme danışmanının yorumunu yazacağım tamamıyla katılıyorum düşüncelerine
“BEBEĞİ AĞLATARAK UYUTMA”. Pekii bu anneler neden bu ekole kendini kaptırmış gidiyor. Çünkü bu annelere deniyor ki “Bebeğini 3 aylık olunca hemen odandan çıkar, onu kendi odasına götür, bu onun bağımsızlaşması için ŞART! Yoksa ömür boyu sana bağımlı kalır. Birazcık ağlasın bu sorun değil”. E tabi bunu duyan anne denileni uyguluyor ve bu bilgiyi vereni otorite kabul edip uygulamaya koyuluyor. Bizi takip edenler şunu anlamıştır. Güvenli bağlanma bizce çok önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Çocuğu ağlatarak uyumaya terk etmek ise bu bağı temelden sarsan bir şey. Yaşamın ilk 2 yılı güvenli bağlanmada önemliyken (özellikle ilk 1 yaş) bebekleri ağlatarak şunu diyoruz: “Yavrum sen ağla, ben seni duymuyorum, he ama bunu da senin iyiliğin için yapıyorum, bağımsılaşman için”. Oysa bebek ağlayarak bize diyor ki: “Anneciğim korkuyorum sana ihtiyacım var, beni kucakla, tenine dokunmak istiyorum, sıcaklığını istiyorum”. Sonra anne diyor ki “pışpışpışşş…”(bebek beşikte). Bebeğin ihtiyacı karşılandı mı? Hayır! Güvenli bağlanma desteklendi mi? Hayır! Bebekte oluşan duygu “ Ben değersizim, annem beni duymuyor”. Bu bebekler çaresizliğı öğreniyor. Bir de “Ellerin cocuğu uyuyor benimki niye uyumuyor” demeyin. Her çocuk farklı fıtratla doğar. Bir yerden duydum. Uyku eğitimi veren kişi demiş ki “Çocuğun ağladığı için ona çikolata alıyor musun? Hayır. Işte uyku eğitiminde de bırak ağlasın doğruyu ögrensin”. Böyle bir mantık olabilir mi? Birinde bebek anneye ihtiyaçtan ağlıyor,diğeri ise davranış problemi. Anneler unutmayın ilerisi için güvenli bağlılık, bebekken ilk 1 yaştaki bağımlılıkla gelir. Bu acele neden? Merak etmeyin bağımsızlaşacak. Ama sen önce ona güven ver,onu ağlamaya terk etme, onu sar sarmala. Lütfen anneler herkesin her dediğini uygulamayın. Bilgiyi veren hangi bölüm mezunu,bu konuda uzmanlığı ne? Araştırın. Iç güdülerinizi de dinleyin. Bebeğiniz ağlarken içinizin parçalandığını biliyorum. Onun iyiliği için demeyin. Ona iyilik yapmıyorsunuz, onu terk ediyorsunuz.Bebeklerin gece sık sık meme emmeleri buyuk bir sorun degildir anneler. Evet yorucu ama sorun dert degil! Sukurki sağlıklı sukur ki anne suutuyle besleniyorlar. Sukur ki dertlerine care olacak 1 anne 2 memeye sahipler. Lutfen bunu buyuk bir sorunmus gbi dusunerek uyku egitimi, meme isteğine karşılık vermeme vs gbi seylerle ugrasmaj yerine suanki aninizin tadini cikartin. Birinizin disi biyeri agrisa hemen ilaca sariliyorsunuz degilmi? Onlarinda ilaclari meme. Bebekler aliskanlik sebebiyle meme emmez! Mutlaka bi dertleri vardir kendilerince ve cozumu sizde arıyorlar. Bu şekilde dusunurseniz belki yaptiginiz seyin ne mucizevi bsy oldugunu farkina varabilirsiniz.Hatice hanim uyku egitimi iskencedir!bebeginiz cok kucuk daha ve emerek uyumasi kadar normal bir sey yok emin olun boyle yuzlerce bebek var ama bunun caresi uyku egitimi vermek degil..yatarak emzirmeyi deneyin ..birilerinden yardim almayi gunduz uyumayi deneyin..gun icinde bebek uyurken siz de sekerleme yapmayi den eyin ama bebeginize bu kotulugu yapmayi !ne cikis noktasini ne bebeginizde nelere sebep oldugunu bilmediginize eminim..bu sacmasapan sey yurt disi kaynakli goc alan ulkelerde ortaya cikmis ve kucuk cocugu olan annelerin isteki verimleri dustugu uyuyup dinlenmis anne daha cok calisan ureten makine olarak goruldugunden baslanmis bir sey..bebekler hic dusunulmemis …laboratuar ortaminda yapilan testler uyku egitimi sirasinda bebeklerin beyninde aynen yetiskinlerde oldugu gibi depresyon dalgalarina rastlandigini ispatlamis durumda ..ve maalesef erken donemde buna maruz kalan bebeklerin ileri yaslarda depresyona daha meyilli psikiyatrik ilaclar kullanan bireyler oldugu calismalarla gosterilmis…ustelik uyku egitimi sonunda bebek kendi kendine ogrenilmis caresizlik geregi uyusa ve anne bu duruma sevinse de egitim bitmis olsa dahi bebegin her uykuya geciste kanindaki stres seviyesinin de cok yukseldigini ,kortizon seviyesindeki artisin zekayi olumsuz etkiledigini ,beyindeku bazi noronlari oldurdugunu de biliyor muydunuz???lutfen bebeklerinize basi sonu ,ici disi ne oldugunu bilmediginiz sagdan soldan duydugunuz seyleri yapmayin..uykunun egitimi olmaz..her bebek vakti geldiginde uyur. ..bu kimi zaman 1 yastir kimi zaman 2 kimi zaman da 2.5 ..ama uyur..uyumayi bilmeyen yetiskin goruyor musunuz etrafinizda?evet cok yorucu cok zorlayici ama ufacik bebeklerden her konuda bir duzen bekleyip onlari zorlamak ne kadar dogru?her seyin vakti var..