Elasevinc Merhabalar 10 gün sonra 9.aya çekilen kızamık aşımız var ama aynı zamanda yumurta alerjimiz var bizimle aynı durumda olup aşıyı yaptıran var mı acaba? Yaptırdıktan sonra bebeğinizde bi yan etki oldu mu acaba vücutta döküntü vs gibi
Edanurdg Elasevinc Boncugumm Balimkizim Semamina peki bir şey soracağım yumurta beyazı 1 yaşdan önce vermeyin diyorlar aşı 9.aya çekilmiş alerjisi olup olmadığını nereden bileceğiz illa ki her bebeğe alerji testi mi yapılacak
Deletedmom413 Elasevinc Asıyi hazirlarken yumurta alerjisi varmi diye sordu ebe. Varsa yapmiyoruz dedi. Olduki ilgisiz bir ebeye denk geldiniz sormadan direk yapti Allah korusun .. Bende once doktorunuza gidin ve bilgi edinin.
Semamina Merhaba benim kızımda da vardı yumurta alerjisi doktorumuz 1 yaşına bırakalım aşıyı dedi. Kan testinde çok şükür şuan negatif ama yinede 1 ay sonra 1 yaşında olucak hastanede yaptırıcam. Sizde bekleyin 1 yaşını yada hastanede yaptırın saglık ocAgı müdahale edemiyormuş acil Bi durumda.
Balimkizim Edanurdg bazı ebeler gelmeden az yumurta verin deneyin diyorlar. Aslında işin özü şu, 2 yaşından önce bebeklerin bağışıklığı tam oturmadığı için neye alerjisi var neye yok test yapılsa bile yüzde yüz bilinmiyor. Aşıların bazı etken maddelerinden bazı bebeklerin etkilneip havale, nöbet geçirme sebepleri bu aslında. Bazı çocuklarda aşılar ateş huzursuzluk yapmazken bazılarının ölümüne kadar sebep oluyor malesef :(
Deletedmom413 Edanurdg Eger yumurtaya alerjisi varsa sarisindanda oluyor beyazindanda canim Yani sariyi yiyorsa alerjik reaksiyon yoksa yoktur heralde bildigim
Edanurdg Deletedmom413 ama beyazın alerjik riski daha fazla diye biliyorum tabi en doğrusunu yine doktordan öğrenicem sanırım
SenZeytinim Elasevinc ben 9 ayı yaptırmadım canım. 1 yaş aşısını da tıp fakultesi de olduk alerji bölümünde doktorlar soru sordu değerlendirdi kan alındı 1 saat de hastane de bekledik sürekli de ateşini kontrolettim çok şükür ateş huzursuzluk olmadı inşallah sizde de olmaz
Elo10 Bızım hemsıremız bebegımde alerjım oldugu ıcın 1 yasınındoldurup hastanede yaptracaksınız dedı. Daha 6 aylık adımızı olduk sımdıden bılgılendırdı bu yonden ama vurulursa sonucları nolur dıye acıklamamıstı Sımdı yorumlardan cok korktum. Gıtmeden bı test yaptrıalım. Bırbyandannda verıp gozlemliyalım. İnsallah 1 yasına kadr bıter bu alerjı :(
Deletedmom413 Edanurdg Evet oyle tabi. Ama bildigim kadariyla sariya alerjisi yoksa asi yapilabiliyor. Yinede doktorla gorusmekte fayda var. Ebeler dikkat etmezse sorun olur.
Semamina Alerji testlerinde yüzde yüz sonuç doğru çıkmıyor zaten biz kanlı kakadan anladık alerjisini ama testte çıkmadı. çok şükür 10.ayından sonra alerjimiz geçti ama yinede tedbirli olmakta fayda var.
Julijuli Elasevinc biz yaptırmadık 1,5 yasını bekliyoruz eger alerjisi varsa mutlaka hastane ortamında yaptırmalısınız anaflaktik şok gelişme riski var çünkü
momyshark1 Elasevinc 1 hafta once üniversite hastanesinde yaptırdık. Kan ve deri testi yapildi tekrardan hala geçmemişti doktorumuz aşının icinde yumurta degil civciv embriyosuyla alakali birseyler oldugunu bir sorun teskil etmeyecegini yinede 1 2 saat kontrol amacli hastanede kalmamiz gerektiğini soyleyerek aşımızı yaptirdik. Bir sorunda olmadi cok şükür. Aşıdan once bebeginiz hasta olmamali ona dikkat edin