Merhaba Sevgili uykusuz anneler 🙋🏻♀️ 1 yaşında kızım var. Doğduğundan beri çok uyku problemi yaşamadık Özellikle 40 gün boyunca kesintisiz uyudu ama büyüdükçe her ay daha da zorlaşıyor uykusu demeye başladı. Uykusuz oldukça huysuz mızmız sürekli aplayan mıZmız bi bebek oldu iyice. Dayanamayacak hale gelmiştim artık sinirden ağlıyordum sürekli. En son karae verdim. sinem gerger akınal ın “Bebeğiniz uykuyu çok sevecek” kitabını aldım okudum. Daha sonra irlandalı anne nin postlarını okudum yorumlara baktım ordan cesaretim iyice katlandı. Youtube a girip ordan da videolara baktım. Uyku eğitimyle ilgili bir çok video izledim ve tam 1 yaşına bastığı gece denemye başladım. İlk gece tabiki de olumlu olmadı zaten herşeye çok ağlayan mızmız bi bebek olduğu için çok sinirlendi hatta kafasını yere vurmaya başladı. Bende adım adım ilerledim.emzirdikten sonra Sallanarak pişşş sesiyle uyuyan bebekti. Önce pişş sesini tamamen kestim. Daha sonra sallamayı bırakıp emzirdikten sonra tam dalmasını beklemeden beşiğe koydum. Bi kaç gün böyle sürdü. Sonra baktım artık orda dalmak istiyor (çünkü buda bir destekli uyuma biçimidir) sonrasında emzirdikten sonra direk beşiğine koyup bekledim. O gece sonçu alamadım meme de uyudu malesef. Ertesi gün eşimle konuştum beraber yapmamız gerektiğini söyledim çünkü artık saat başı uyanıyor ve sabah 6 buçukta uyanıyordu. Eşim de evden çalıştığı için bizim için sıkıntı olmadı. Akşam oturma odasında emzirdim yarım saat sonra odasına girdim uyku tulumunu giydirdim biraz yanında durup babası geldi ve biraz da babayla oynayıp eşim beşiğine koydu yanında tabıreye oturup ellerini gözleriyle kapadı (göz teması kurmamak için) sonrasında bekledik. 20 dk boyunca kesintisiz ağladı en sonnuda uyudu. Bi kaç gün böyle sürdü. 3. Gece 6 saat aralıksız ilk uykuyuu keşfettik. 4. Gün artık babayı gördüğünde sinirlenmeye babayı tırmalamaya başladığını farkettik ve benim devralmam gerekiyordu zaten. Babayla olan eğitimin 6, günün gecesinde ben girdim devreye. Uyku rutinimizi yaptık. Başka odada emzirdik 10 dk sonra kendi odasına gittik altını değiştim tulumunu giydirdim kucağıma alıp sakinleştirmeye başladım. Yumuşak ses tonuyla mırıldandım ağlar gibi olduğunda pişşş pişş dedim. Sonra beşiğine koydum bi müddet yanında bekledim. O gece ben uyuttuuğum için sık sık uyandı ama asla yanına gitmedik. Kendi kendine uyumasını bekledik. Ertesi gün daha az uyandı daha sonra ise ilkkez kesintisiz 9-10 saatleri gördük. Şaka gibi geldi ama gerçek!! Asla pes etmedik herağladığında yanına gitmedik. Çok gözyaşı oldu malesef ama yolun sonu aydınlık oldu geçtekten ve değdi çok şükür. Şimdi artık uyku saatlerinde odasına gidip rutinlerden sonra beşiğine koyuyorum ve odadan çıkıyorum 10-15 dk da kendi kendine ağlamadan uyuyabiliyor artık 😊
- kesin kararlı olun
-asla pes etmeyin
-uyku rutini oluşturun
-uyku saatlerini yazın
-her ağlamasında gitmeyin sabırla bekleyin
-Aslaa tabiz vermeyi eğer verirsenizi devamı gelir
-sesi kısılabilir korkamayın düzelir
-her çocuk farklıdır bebrğinize göre program ayarlayın
-sabırla bekleyin ilk hafta sonuç hemen sonuç olmayabilir çocuğunuza göre değişebilir..
inşallah başka annlere de cesaret olur hiç bir anne uykusuz kalmasın.. ❤️