Furkan20 Anneler oğluma yoğurt yapıyorum kendim ama mayaya şekerde katsam ekşi oluyor ve yemiyor oğlum napmam gerekiyor acil yardımlarınızı bekliyorum ☹️Yogurdumun hafif tatlı olmasını istıyorum ki yesin🤗
AybarsMomy Furkan20 sütün sıcaklığı önemli serçe parmağın 10 sn dayanabilsin süte batırdığında. Maya ekşi olmasın. Kavanoza mayala üzerine ince ni tülbentle örtüp kapağını kapa. Üzerini sar 5 saat bekle . Sonra kapağı ve tülbenti alıp buzdolabına koyun bir gece beklesin. Sonra kapağı kapatırsın. Ben böyle yapıyorum kendimize daha bebeğe başlamadık.
Sevgilimmm Furkan20 mayalarkenki sıcaklığıniz ve mayaladiktan sonraki bekletme süreniz önemli. Eğer varsa termometre ile de deneyebilirsiniz. Süt 45 dereceye kadar soğuyunca mayalamabilirsiniz. Ardından kapağına süzgeç ya da bez örterek fırına koyabilirsiniz. Kışın olduğu için tencereyi sarın. En az 4 saat yeterli olacaktir. Ne kadar çok beklerse o kadar da ekşime yapar. Beklene süresi dolduğunda buzdolabına alın ancak yine kapağını kapatmayın açık kalsın ki buharlaşma yapmasın..birkaç saaat sonra kapatabilirsiniz. Bebeğiniz sade yemiyorsa meyve rendeleyip de verebilirsiniz
Cascas19 Furkan20 bak şimdi sana taş gibi yoğurt tarifi veriyorum aynen uygula. 😘 Sütü kaynat sonra kaymağını alıp ılımaya bırak. Parmağın 7 saniye dayanacak o zaman mayalıycaksın. Küçük mama kavanozuza yapacaksan yarım çay kaşığı büyük kavanoza yapacaksan 1 lt süte 1 taşı kaşığı. Bi kaseye yoğurdun al ılıttığın sütten az bişey alıp karıştır topal kalmasın. Kavanoza koyunca çok çok az karıştır. Tam ortasına dibine koy. Sonra kavanozun ağzını Bi bezle kapat lastik tokatla tuttur. Bez nemini alıp ekşimemesi için. (marketlerde sarılan kurulana bezi tam buna uygun ben kesip onla yapıyorum.) karanlık Bi odada iyice sar sarmala geceden sabaha mayalanmış olur. Mutlaka altına da birşey ser. Hadi yapınca bekliyorum. %100 tam tarif bu. 😘🤗
Seli_m Furkan20 sütü biraz fazla kaynatın, içindeki su buharlaşsın diye, ve mayayı bi süzgece dökün içindeki suyu tamamen süzülsün o zaman gerçekten tatlı oluyor, ben azcık şeker de katıyorum bazen
Simay-annesi Merhaba🤗 Yoğurdu mayalarken mayaladığın kabın ağzını tam kalatma yarım açık kalsın buharlaşıp o nemi suyu çıksın ve kalın değil ince birşeyler örtüp peteğin yanına koy ben çareyi öyle buldum benim kızımda yoğurdu sade yemiyor meyveli yoğurt yaparsam yiyor onyüzden ekşi olmaması için bende çok az şeker atıyorum ☺️ Birde mayaladığınuz mayanın ekşi olmaması gerek elbette mayada önemli
Okay06 Artık havalar soğudu süt bi tık daha sıcak olsun ve üstünü süzgeç ile kapat manasına şeker katma canım sonuçta doğal olsun diye veriyoruz bebislerimize benim yoğurdum da bazen ekşi oluyor ama oğlum seviyor ekşi yoğurdu yeter ki yoğurt olsun 😊