Ayse61 merhaba, benimde eşimle kan uyuşmazlığım var ben 0 negatif o AB pozitif bebegimiz A pozitif bana gebeliğimin 28. Haftasinda uyusmazlik ignesi yaptilar ve dogumdan sonra tekrar bunu sebebide,Kan uyuşmazlığı bulunan hamileliklerde, bebeğe ait kan hücreleri anneye geçebilir. Annenin bağışıklık sistemi tarafından yabancı organizma olarak algılanan bu hücrelerin yok edilmesi için vücut antikor üretir. Üretilen bu antikorlar, bebeğin kan hücreleri ile savaşmaya başlar. Çoğunlukla ilk gebelikte, antikorların üretilmesi zaman aldığından, bebek bu durumdan etkilenmez. Ancak kan uyuşmazlığı iğnesi yaptırmayan kadınların, sonraki gebeliklerinde bebek daha fazla risk altındadır