Merhaba,
Vefakar, cefakar, güzel, tatliş, minnoş, ponçik canım anneler.. Neyse ben daha zırvalamadan konuya gireyim.
5 aylık bir kızım var, doğduğundan beri uykuyu sevmedi ya da ben sevdirmeyi beceremedim bilmiyorum.
Kızım akşamları/geceleri uyumuyor, ne yaptıysam uyutamıyorum. Bazen öyle oluyor ki 20.00′de odaya bi giriyorum gece 02.00′ye kadar uyutmak için uğraşıyorum. En erken uyuduğu saat 23.00. Geç uyuduğu için de sabahları bayılmış gibi uyuyor sıpa.. Sabah 11′e kadar falan uyuyor. Tam bir yetişkin gibi yaşıyor hayatı :)
Uyku rutinleri oluşturdum; banyo, masaj, loş oda, uyku arkadaşı, uyku müziği bana mısın demedi. Hatta birgün eşim uyutmaya çalışırken elinde kızımın uyku arkadaşı ile uyuyakalmış, kızımın gözler fıldır fıldırdı.
Bu uyku sorunu yüzünden gelişimi etkilenecek diye korkuyorum artık.. Böyle bir örnek var mı acaba, uykusuzluk yüzünden gelişimi etkilenen bebek? Ya da benim bebeğim hiç uyumazdı şimdi turp gibi diyen..
Bebeği düzenli uyuyan, düzenli uyutmayı öğretebilmiş canım anneler bi akıl verin şu garibe. Huniyi takıp gezmeme az kaldı..