Hilallll2020 ben genel olarak kuralcı bir anneyim ve en başından beri bir şey bir kere hayırsa hayırdır kafasını duvarlara da vursa bu değişmedi hiç. Mesela bir oyuncak var ve koşarken ağzına aldı mazallah zarar verecek kendine önce uyarırım ikinci de ver derim ve gözünün önünde kaldırırım. Mesela bir kitabı yırttı yine uyarırım devam ederse kitaplıktan tüm kitapları yine kaldırır 2 gün vermem gözünün önünde yüksekte durur ulaşamaz. 2. Gün sonunda eşyalara zarar vermememiz gerektiğini anlatırım tekrarlarsa kaldıracağımı söylerim ve birlikte yerleştiririz. Onun için tehlikeli ya da makul olmayan her şeyde hayır kelimesini hep net kullandım. Anlayana kadar ayaklarını yere vura vura ağlama krizleri geçirdi baktı istediği olmuyor bu sefer kendine zarar vermeyi denedi yine istediği olmuyor demek ki ağlayarak ya da kendime zarar vererek yaptıramayacağım o zaman söz dinlemeliyim diye düşünmeye başladı. Aynı şekilde tablet TV telefonda da baştan ne kadar izleyeceğini söylüyorum mesela bulaşıkları makinaya yerleştirene kadar izleyebilirsin diyorum bitmesine az kala birazdan kapatacağız işim bitiyor diyorum onu duruma hazırladıktan sonra işim bitti hadi kapatalım ve oyun oynayalım diyorum ve birlikte oyuna geçiyoruz. Doğru mu yapıyorum bilmiyorum ama bu durum benim her alanda daha kolayıma geldi. Başta zor ama sonra öğrenince çok çok rahatlık oldu. Her şeye hayır diyen bir anne değilim bu arada yanlış anlaşılmasın keşfetmesine ve özgürlüğüne de kucak açıyorum ☺️