Adak olabilmesi için farz veya vacip olan bir ibadet mukabilinde olması lazim mesela koç kesicem 5 gun oruç tutucam veya 20 rekat namaz kilicam vb. Sizin adadiginiz sey zaten kulluk vazifesi onu muhakkak yapmanız gerekiyor birde adak olarak soylemissiniz bir nevi söz vermissiniz yapmaya çalışın adak yapıldığı zman güzel bir şeydir yapılmaz ise ya sizden yada neslinizden çıkabilir ki Allah korusun elinizden geldiğince kılmaya çalışın hic değilse yarabbi yapmaya çalışıyorum diye dua edersiniz, bizde çocuğumuz olursa kurban kesicez demiştik doğduğu gün kesildi çok şükür o zamanlar arastirmistim