Sumeyyem Benim bebeğim henüz 8 günlük ama uzm. psikolojik danışmanım o gözle cevaplayayım. 12 ay itibariyle 18 aya kadar olan bebek morgem döneminde oluyor, 18 itibariyle telgrafik konuşmaya geçmesini bekliyoruz. Morgem dönemi dediğimiz tek sözcük dönemidir. Anne, baba, dede, su, mama gibi tek kelimeyle derdini anlatmasını bekleriz. Önümüzdeki bir iki ay içinde de anne su, baba mama gibi iki kelimeli 3 kelimeli gramersiz, genelde fiilsiz konuşmaların başlaması gerekir. Bunlar tabi ortalama aylardır. Sizin bebeğiniz bundan önce veya sonra başlayabilir ama 3 ayı geçen bir gecikme varsa bir konuşma terapistine görünmek gerekir 😊