Fatma-sare Bulunduğu ay itibariyle ve diş huzursuzluğundan dolayı yeri geliyor bir öğününde yalnızca 20 dakika uyuyor. Fakat bir buçuk saat sonra muhakkak yatmak istiyor. “Kısa uyudu off olmuyor” olarak düşünme bu olayı, öğlen uykularında kısa uyurlar bir buçuk veya iki saat arayla…
Benim bebeğim üstelik erken doğum 36 haftalıkken doğdu. Doğduğu ay itibariyle tam 6 aylıkken başladım ben tek uyutmaya.. O zaman kadar hep benimle uyuyor, yeri geliyor sallayarak uyuyor ve en kötüsü de beyaz gürültü ile uyuyordu (kolik bir bebek olduğu İçin tek çözüm buydu) bu durum beni rahatsız etmeye başladı ve sabırsızlıkla 6. Ayın gelmesini bekledim 6 ay gelmeden tabi öncesinde ön hazırlıklar yaptım. Beyaz gürültü vb sesleri hiç açmadan sadece sallayarak uyuttum. Üç günde o sesi unutturup, sallayarak ama kendi ninnimle uyutuyordum. Baktım her şey yolumda ilerliyor bu kez sallamadan yatırmak istedim zor oldu çokzor oldu hemen sallanmak istiyordu sürekli kafasını hızlı hızlı sağa sola döndürüyordu salla diye ama yapamazdım. Sallamadan yanında kalarak bu kez yalnızca ninnimle uyuttum buna da alıştırdık 3 gün boyunca bu kez hiç bir şey yapmadan yatağında kendinin yatması İçin onunla konuştum. Çok faydalı konuşmak bilmeseler anlıyor emin ol. Artık büyüdüğünü (oysaki daha şuan 6 ay 17 günlük :) artık tek başına yatmasının gerektiğini benim onun yanında olduğumu onu asla yalnız bırakmayacağımı her uyandığında beni yanında görebilirsin mesajını daima tekrarlayıp durdum. Ellerini kollarını sardım (öyle yatmayı seviyor) yatağına bıraktım elim üzerinde sürekli burdayım annem ben senin hep yanındayım annem piş piş piş yapman gerekiyor sürekli tekrarlayıp durdum hadi anneciğim yaparsun hu hu hu Allah naif bir sesle seslene seslene yavrum dalıyordu bir böyle iki böyle üç böyle artık kollarını sardığımda uyuması gerektiğini hemen anlıyor ve ben daha yatağına koymadan gözlerini kapıyor :) bu bir süreç. Başarabilirsen ondan ve senden iyisi İnan yok. Ağlayacak, İçin acıyacak beşikte gözlerine bakıp kendini sıkacak al beni diye.. Ben almadım çünkü biliyorum aldığımda “demek ki ben her ağladığımda kucağa alınacağım”ı öğreniyor ben bunu öğrenmesini istemedim. İki grup var. Evet kucağına almalısın evet kucağına almamalısın. Ben işin sırrını kucağıma almadan sakinleştirmede buldum. Tercih burada yönetmen kişide…
Her ne yapıyorsan nasıl bir yol izleyeceksen emin ol buna bir an önce başlamam gerekecek Beceri kazandırıyorsun ona. Artık uykusu geldiğinde birine ihtiyaç duyulmaması gerektiğini biliyor anlıyor bazen İnan bana uyuması 5 saniye sürmüyor. Alıştı artık.