Fatma-sare bebeğim 6 aylık ve kendi kendine uyuyor. Sallamadan ve ninni söylemeden. Yazık günah dediğiniz şeye şuan ihtiyacınız var. ilerde yaşayacaklarınızın ve bebeğinize hayır Olmazı, ağlayarak bir şey elde edilemeyeceğini daha erkenden öğretiyorsunuz. Biraz bilinçli düşünmek gerekiyor. Bebek bu ağlayacak elbette. Ama at kenara susmasını bekle şeklinde değil(!) (çünkü al beni diye ağlayan, bu zamana kadar sizin kokunuzda uyumuş, sizin sesiniz de uyumuş bir can var.) Kopması elbette kolay olmayacak gemde hiç. Ama kendinizden ayırmanız ve kendi kendine uyuyabilmenin artık kendisi tarafımdan başarabildiğimiz bilincinde olmalı. Size o anda ihtiyaç duymamalı. Uykusu var ise uyuyabilmeyi öğrenebilmeli. İki yaşa gelmiş hala ayağımda sallayan anneler var. 3 yaşına gelmiş annesiz uyuyamayan çocuklar var. Bu bahsettiklerim benim çevremde olan anneler.
afs9mart
o yüzden bu beceriye sahip olması gerekiyor. Yemesinin de içmesinin de uyumasının da kendi kendine yapıyor olması gerekiyor. Bu dizin rahatlığınız İçin değil, bu bebeğin beceri kazanması İçin. Uyku eğitimi verirken her bebek ağlar. Yavaş yavaş alıştırmalı, o ağlarken konuşmalı, eli elinde olmalı ki güvenini kazanmalı tek başına yatmanın korkunç bir şey olmadığını yaşayarak öğrenecek bu şekilde yaptıktan bir hafta sonra çok şükür ki kendi kendine uyuyor. Yer farketmeksizin.
Vera1810