aLmisMomSs Merhaba anneler ek gıdaya başlamaya çok az kaldı. Doğal olarak tabak kaşık almak gerek ne alınması gerek neler ihtiyaç olur bir destek olabilir misiniz?
Kizimmmmm aLmisMomSs cam rende buharda pişirme aparatı meyve süzgeci. Tabak fln sonrasi için. En önemli olanlar bunlar ilk.
Deletedmom14 aLmisMomSs cam rende ,slikon kaşık, önlük, suluk. Ben buharda pişirmiyorum, çok az su ile haşlayıp, öylece ezip yediriyorum. O yüzden aparat almadım. Meyve süzgeci de aldım ama elinde tutamadığı için sürekli düşürüyor vermiyorum artık onuda
Purely aLmisMomSs tabak kaşık falan aslında çok çok önemli değil yani fazla para bayılmaya gerek yok bence hatta ilk başlarda cam cerezliklerine koyarsan daha rahat edersin zaten ilk püre yoğurt vereceğin için ve oda kendi yemeyecegi için vakumlu tabaklar vs gerekmiyor. Ne zaman önüne koyup yiyecek büyüklüğe gelirse mesela tabağına köfte koyarsın alır yer gibi o zaman ihtiyacın olursa alırsın. Çünkü yine mesela suku köfte yapsan sen yedireceksin blw yapmak için ise sadece eline vermek yeterli oluyor. Silikon kaşıklar bence sağlıksız çünkü ıslandığı an etraftaki tozlar anında konuyor onun yerine yine marka olması gerekmez sıradan plastik sağlığa zararlı olmayan plastikten ama bir mama kaşığı yeterli olur. Zaten o slikon kasıklara sulu yemekler falan asla düzgün gelmiyor iki gidim şey kalıyor içinde. Hatta bebeğin sevme oranı düşük yemekleri metal kaşık ile vermeyi öneriyorlar dişlerine değdiği için oyun gibi gelir sevmediği yemeğe de alışır diyorlar bende genel olarak metal kullanıyorum kasigi. Ilk zamanlar suyu ahım sahim içmeyecek zaten onun için haji bu küçük 3 delikli alıştırma bardakları var ya onlardan al temizliğini düzgün yaparsan asla sorun yaşamazsın ve bardağa çok rahat alışır. Ne zaman günde 150 200 250 cc su içmeye başlar o zaman güzel bir suluk alırsın. Önlüge daha çok önem vermen gerekir ki kimse de dememiş onu. E bebekte deli önlükleri gibi tersten giyilen muşamba tarzı önlükler var 2 tane al hayatını kurtarır. Çünkü onlar yemeği ver çıkar yıka 5 dk içinde de kurur. Bez gibi olanlar ya da su saçma pahalı olan plastik önlükler gereksiz bezden lekeler çok zor çıkıyor sonuçta yemek lekesi yani plastiklerde fazla hantal zaten çocukta böyle bi rahatsız hissediyor kendini. Cam rende mutlaka al. Buharda pişirme aparatı ben kullanmıyorum az suda haslayip olduğu gibi eziyorum zaten püre zamanı çabuk gelip geçecek sonra corbalara falan geliyorsun o zamanda zaten çorbanın içinde kendi pişiyor sebze. Küçük minnacık bir tenceren yoksa al çorbaları yemekleri bir.porsoyon yaparsın yani zaten yapılan şey az oluyor ya hani bizim evdeki en küçük tencerede bile o yarım soğanı kavururken ya dibini tutuyor ya yapışıyor alan büyük olduğu için. Birde oraya buraya giderken ek gıdanı yanında taşımak ya da kendin evde porsiyonluk yoğurt mayalamak istiyorsan bu hazır püre kavanozları gibi küçük kavanozlar satılıyor onlardan al. Ben 3 tane aldım 2 sine 2 güne bir yoğurt yapıyorum bir diğerine de bir yere gidersem diye falan boşta bırakıyorum. Sofra bezin vardır heralde ama yoksa mutlaka ama mutlakaaaa al çünkü o ssıpalar halıları mahvediyor yedirmeye başlamadan önce ser yere sofra bezini mama sandalyesini de koy üstüne halinda sıfır leke olur hemde dağılan dokuleni toplar silkersin sana da rahatlık olur. Kendim yedirecegim zaman lor yaparım ben dersen cam cezve al birde. Yeme düzeni oturdukça zaten bu başta aldigin ufak tefek şeyleri kaldırır o zaman vakumlu tabaklar büyük suluklara falan geçersin.
Ecs18 aLmisMomSs ilk aşamada plastik alın file biraz daha büyüdüğünde veriliyor büyüdüğünde de gerek kalmıyo zaten fileye de
Anneyim26 Purely mükemmel yazmışsın çok detaycısın gerçekten özenip te boş yere aldığım bir sürü boş şey var benimde. Bi çok sey para tuzagı Sanki özel mama kaşıkları tabakları VS. Büyüdük dimi
aLmisMomSs Purely yaa ne kadar emek vererek yazmışsınız Allah razı olsunn. 🙏 peki dediğiniz kaşığı hangisinden alayım marka var mı? Hiç bilmiyorum ilk bebeğim 🤗
Miloska23 aLmisMomSs bende aynen senin gibi düşünürdun ne alsam, parasi neyse vercem kızımdan daha mi onemli…. Ama… Hiç gerek yok. Silikon uclu kasik aldim hic beyenmedi buyuk geldi ağzına. Çay kaşık kulaniyorum bazen ama ağzını siyirdim zaman kirmizi oliyo cok kulanmiyorum ama plastik kulaniyodum hero baby kutusunda vardı. Cok rahat oliyo onunla. Tabağa gelince hiç gerek yok cunku gidim şeyler veriyorum ve sufle tabaklari cok iyi geldi. Tavsiyem gerek yok şimdiden almana ama a101 kucuk renklii kavanozlar var 3tl onlarin faydasini gördüm. Biz 7 aylik sufle tabakta ve plastik kasikla yemek iyiyoruz cokta mutluyuz. 🌸
Birkizannesi0731 aLmisMomSs cam rende, plastik kaşık ama öyle pahalı olanı alma dönen kaşık var ben almıştım şuan oyuncak niyetine oynuyor vakumlu tabak aldım ama gerek yokmuş bana göre . Önlük ama büyük olandan al cepli falan . Naylon kolayca kuruyabileninden. Meyve süzgeci ilk başta işime yaradı biraz kullandım sonra kullanmadım.
Purely Meva2206 ben normal kutu sütle yapıyorum bana doktorum açıkta aldigin sütü kullanma sağılan inek hasta mi değil mi bilemezsin demişti. Hemen azıcık 250 cc kadar kaynatıyorum sonra el yakmayacak sıcaklığa gelince 3 kaşık önceden kalan yoğurta 4 kaşık sütten koyuyorum karıştırıyorum döküyorum tencereye sonra onuda cam kavanozlara pay ediyorum onlarida ters cevirip battaniyeye sariyorum 4 saat sonra tutmuş.oluyor. Ilk mayayi hazırdan kullan sonra zaten elinde kendi mayaladigin yoğurt oluyor hep.
Heyyymomyy Purely çok güzel yazmışsınız teşekkür ederim bende. Ama bişe soracağım 3 kaşık önceki yoğurttan 4 kaşık sütten derken hangi sütten
Poncik Silikon kaşık önlük meyve süzgeci iyi kullanışlı buhar yapmadım ben yoğurt birde corba veriyorum sabah ta kahvaltı ekstra birşey yok
Purely Heyyymomyy hanı kaynatıp hafif ılımaya bıraktık ya o sütten serçe parmağını sok elin yanmayacak kıvama geldiyse o sutten al yoğurtla karıştır sonra o ste geri döküyoruz onu karıştırıp pay ediyoruz
Purely Anneyim26 valla işte insan ek gıda ek gıda diye doğduğu andan itibaren onu bekliyor geçince anlıyor ilk 2 3 ayın ne kadar fos bir dönem olduğunu yani yediği zaten bebenin 2 kaşık yoğurt oluyor 2 kaşık püre yiyor ne gerek var onun için 100 lira vakumlu tabağa birde 3 gözü var yani oturup kendimiz yesek daha iyi 😂😂😂 aman avakadolu kahvaltilar cart curt yemiyor işte onları yemiyor kuru ekmeği lapur lupu yiyor ama bu bebeler insanda ek gıda hevesi bırakmıyor ya 😂
Anneyim26 Purely aynen öyle ama insan yaşadıkça gördükçe tecrübe ediniyor herşey çocuga baglı. Biz onlara değil onlar bize düzen kuruyor.