Aminenur06 soran bir hanım içim yazmıştım onu kopyaladım
ilk olarak alışkanlıkları değiştirmek zor birşey bunu kabul edip sabırlı olmak lazım. Benim yaptığım en büyük yanlışlar şunlar; danışmanımız uyku arkadaşını değiştirmemizi daha basit birşey almamızı söyledi ve bende hemen aldım.Yatırmadan önce rutin uygulamamızı istedi yaptım. Ama bunları eğitime başladığımız ilk gece uykusunda yaptım. Tecrübeme göre bir kaç gün hatta 3 gün önce rutine başlayıp uyku arkadaşını beşiğine koymalıydım. Bu sürece hiç alışmadan haydi hoppa rutin yapıyoruz diyince işler karıştı. Bence bebeğinizin ne kadar uyuyacağını hiç düşünmeden öncelikle bir rutin belirleyin. Gündüz uykularından önce kendi odası dışında bir yerde emzirip öyle odasına geçiyorum ki meme=uyku değil. Uyumasından yaklaşık 10 dakika önce odasına geçiyoruz. Evde babası varsa ona iyi geceler dileyip öpüyoruz. Odasına geçtiğimizde hafif bir müzik açıyorum. Ninni açtığımda tepki verdi Mozart bebek şarkılarını daha çok sevdi benim oğlum. Sizde bakın neyi sevdiğini tespit edin. Oğlumun eline hışırtılı kitabını ya da diş kasıyıcısını veriyorum ve bende kitap okuyorum o kucagımdayken. Dikkati dağılıp esnemeye başlayınca müziği kapatıp koltuktan kalkıyoruz. Bazen 3 sayfa bazen 10 sayfa okuyorum. Daha sonra beraberce odasının perdesini ve tülünü kapatıyoruz. Uyku tulumunu giydirip kucağımda biraz öpüp kokluyorum ve beşiğine bırakıyorum. Bıraktıktan sonra iyi uykular oğlum tatlı rüyalar diyip bir kez daha öpüyorum. Beni anlıyor mu emin değilim ama ben buradayım, senin yanındayım diyorum. Gece uykularından yarım saat önce odasına geçiyoruz. Odasında emziriyorum alt üst değiştiriyorum ve gündüz yaptıklarımızla devam ediyorum. Benim oğlum emzik tutuyor ve emziği bulup ağzına götürebiliyor. Eğitime başladığımızda bunu yapamıyordu. 5 tane emzik koydum beşiğine ilk günler ağzına ben verdim. Sonra eline verdim bir kaç gün daha sonra ise ona ittim ve kendi almasını bekledim. Öğrendi emziği bulup almasını ve büyük bir rahatlık oldu. Emzik tutarsa işimiz baya kolaylaşır. İlk günler beşiğinin yanına sandalye koydum ve uyuyor numarası yaptım. Mızırdanırsa poposunu pışpışlayarak sırtını karnını okşayarak sakinleştirmeye çalıştım. Ağlarsa da kucağıma alıp sakinleştirip tekrar yatağına bıraktım. O uyuyana kadar sandalyede bekledim, odasından cıkmadım. Uyuduktan 10-15 dakika sonra çıktım. Eğer 45 dakikadan önce uyanırsa odasına gidip onu sakinleştirdim, kucakladım öptüm pışpışladım vs yarım saat daha beşiğine yatırdım. Yarım saat dolunca odasından çıkıp bir kaç saniye sonra geri döndüm ve günaydın oğlum diyip Yataktan alıp perdeleri açtım. Şunu fark ettim evet uygulamaya ilk gece uykusuyla başlanmalı ama ayına göre gündüz uykusunu ne kadar iyi uyursa gece o kadar az kalkıyor. Gece uyandıgı saatleri not aldım. Bi baktım ki üç aşagı beş yukarı aynı saatlerde kalkıyor. O kalkmadan 10-15 dakika önce uykudayken uyandırmadan ben emzirdim ki uyku geçişini yapsın, kalkma alışkanlığı bitsin. Yine de uyanırsa emzirmedim. 1 saat 1,5 saat uyanıkta kalsa ağlatmadım dokundum, yanında olduğumu hissettirdim, ninni söyledim, kucakladım sakinleştirmek için elimden geleni yaptım ama aç olmadığını biliyordum zaten biraz önce emzirmiştim asla emzirmedim. 3 gecenin sonunda bir baktım ki uyansa dahi uyumak için illa meme istemiyor. Baktım sakiniz mızırdanmıyor, sandalyemi biraz uzaklaştırdım ama ağlarsa sakinleştirmek için elimden geleni yaptım. Uyanmaları azaldıkça emzirme sayısını düşürdüm. İçim rahat etmediği için 23.00-24.09 arası ve gece 03.00-04.00 arası rüya öğününe devam ettim. Uyanmaları azalıp düzene girince de ikinci öğünü kestim. Doktorum zaten 6 aydan sonra kesebilirsin, için rahat etmiyorsa 1 kez emzir diğerlerinde oyala demişti. 8 ay 20 günlük oldu oğlum şimdi 1 kez emziriyorum.
cumartesi günü gece uykusuna yatırdığımda annem gelip bekleyecekti oğlumu eşimle bende ilk kez dışarı çıkacaktık. Heyecan ve panik yaptım. Aman ya uyanırsa ya uyumazsa diye bütün gün içim içimi yedi ve oğlum 2. Ve 3. Uykusunu uyumadı. Bütün düzenimiz alt üst oldu. Tabi ki eşimle bende çıkamadık. Çok yorgun oldugu için bir türlü gece uykusuna dalamadı ve huzursuzlandı, ağladı. Bilimsel bir tarafı yok ama şuna inanıyorum siz pozitif olur sakin davranırsanız bu bebeğinize yansıyor. Ben o kadar panik yapmasam gün o kadar çok karışmazdı. Önemli olan sakin yaklaşmak, aman düzelmedi hala kalkıyor vs diye düşünmemek. 1 ay 20 gün oldu eğitime başlayalı hala değişiklikler oluyor.
aklıma gelen genel çerçeve bu. Sormak istediğiniz birşey olursa cevap vermek isterim☺️🌸