Sfat gazını çıkarıyor musunuz?
bilinenin aksine biogaia bir gaz damlası değildir. Direkt gaza etki etmez. Yaptığı şey içerdiği bakterilerle bağırsağın çalışmasına ve bebeğin gazını kendi kendine çıkarabilir hale gelmesine yardımcı olmak. Bunu da hemen yapmaz, en az 1-2 ay kullanmak lazım. Aşırı gaz sorununuz varsa biogaia dışında bir de gaz damlası kullanın. Doktorumuz SAB simpleks önermişti bize. İlk başlarda bir sabah ve bir akşam olmak üzere günde iki kez emzirmeden en az yarım saat önce verdim. 2. Ayın ortasında teke düşürdüm.
- Ayda kendi gazını kendisi çıkarmaya başlayınca ikisini de kestim. Şimdi- yaklaşık 30 gündür- sadece emzirme sırasında vakit kaybetmemek için omzumda iki pıt pıt yapıyorum geğirip rahatlasın diye.
emzirme sırasında en geç 10 dakikada bir gazını çıkarın. Her emzirmede iki memeyi de veriyorsanız o arada da gazını çıkarın. Yenidoğanlarda gaza hemen müdahale etmek lazım. Gazı çıkarmadan uyutmamak lazım. Sonra o gaz birikiyor birikiyor uykudan uyanıyor.
bir de burun temizliği. Emmiyorsa burun hafif de olsa tıkalı olabilir. 5-6. Aydan önce sadece burunlarıyla nefes alırlar. Burun hafif tıkalı olsa bile emerken nefes almakta zorlanacakları için kendilerini memeden atabilirler.
son olarak, hepsi geçecek. Bebeğim yenidoğanken ben de bu gaz ne zaman bitecek diye ağlayacak hale gelmiştim. Altı temizdi, burnu temizdi ama uyumuyordu. Gazını çıkarıyorduk, sütü sindirirken yine gaz oluyordu, gazı çıkaramayınca kıpkırmızı oluyordu ıkınırken vs vs. Ama geçecek. Doktorumuz 3-4 aya genelde %90 bebeklerin bu sorunu geçer demişti zaten ama o dönemde insana hiç geçmeyecek gibi geliyor.