Merhaba anneler
Uzun zamandır tarif araştırıyordum ve tutmaz diye sürekli karar veremiyordum. En sonunda bir tarif buldum. Sonuç mükemmel 😂 4 gündür cam kavanozda duruyor, birkaç gün daha durabilir diye düşünüyorum. Henüz bayatlamış değil. Ihlamur ile kolayca ıslatıyorum . Hemen eriyebiliyor. Bu tarifi cicibebe bisküvisi büyüklüğünde yaparsanız 10-12 adet çıkıyor. Yarısını ben yedim , o yüzden yarın tekrar yapacağım inanın 5 dk sürdü yapmasi😂😂😂🤭🤭 ay çok övdüm galiba, neyse gelelim tarife
2 yemek kaşığı tam buğday unu veya yulaf unu (ben tam buğday ile yaptım, başka un olmuyormus)
1 su bardağından biraz az pirinc unu
2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
1 yemek kaşığı bebek irmiği (normal irmik sert yapabilir)
2 yemek kaşığı keçiboynuzu özü (soğuk sıkım pekmez de olabilir)
Tüm malzemeleri karıştırın. Yumuşak ele biraz yapışan bir kıvam olmalı , gerekirse un ekleyebilirsiniz. Ben yaparken kum gibi oldu hamur. Bu kıvamda olduğunda bir iki kaşık yoğurt veya yoğurt suyu ekledim. Hamur kendine geldi, hafif ele yapışacak kıvama geldi. Buna dikkat edin.
İstediğiniz gibi şekil vererek çatalla da üstünü çizebilirsiniz 😂 yağlanmış tepsiye koydum ve fırına attım. 150-160 derecede 15 dk.pisirdim. burda da fırınınıza göre dikkat edin. Zaten rengi koyu olduğu için pişmemiş gibi düşünebilirsiniz. Bisküvilerin altı kızarınca fırından alin. Çok fazla pişme süresi yok zaten. Altına bakmanız yeter
Bebislere afiyet olsun 🥰🥰🥰