Aishaa merhaba. Ben tüm kurallara uygun hareket edemedim. Yoğurdu ilk olarak denedim. Dolayısıyla bazen kaşıkla bazen blw uygulayarak geçiyor yemek vakitleri; ancak yoğurdu ötelemek istemedim. Doktorumuz da bu şekilde yapmamı önerdi.
Sonrasında her gün yoğurt ve bir sebze birlikte farklı zamanlarda denedim. Reaksiyon göstermediği sebzeleri çeşitlilik olması maksadıyla diğerleriyle birlikte verdiğim de oldu.
Sebzeleri parmak boyutunda dilimleyip ( amaç bebek gıdayı elinde tuttuğunda avucunun dışında yiyeceği kadar bir kısmın kalması) kendim dilimle damağımın arasında ezebiliyor muyum diye kontrol ederek buharda haşladım. Burada bir de aşırı derecede yumuşamamış olmasına dikkat etmek gerekiyor yoksa elinde ezilip kalıyor ve yeme çabasına giremiyor. Eliyle kavradığında avcunda ezilmeyecek ama diliyle damağının arasına aldığında ezip yutmaya çalışabileceği kıvamda olmalı gıdanın yumuşaklığı. Ben bu vesileyle denerken epey haşlanmış patates, havuç yemek zorunda kaldım🤦🏻♀️😬
Şimdi yedi aylık olduk, hala diş yok maalesef. Ara ara et parçaları koyuyorum önüne yiyebileceği boyutta didikleyip, onları alıp yiyor. Bazen ben de dayanamayıp ağzına koyuyorum biraz hızlandırmak ve etlerin kaskatı kesilmesini önlemek için. Bunun haricinde yiyebileceği zaman geldiğinde köfteleri parmak boyutunda yapıp yine dille damak arasında ezilecek yumuşaklıkta pişirerek verebilirsiniz. Şu an aklıma gelen başka bir şey yok. İşinize yarayacağını düşündüğüm bir şey olursa yine yazarım. Kolaylıklar diliyorum