yanlizanne elinizdeki meyvelere göre kendi tarifinizi oluşturabilirsiniz. Ben örneğin bir tane elma, bir tane armut, varsa 4-5 tane mürdüm eriğini soyup doğruyorum küçük bir tencereye. Daha sonra üstünü 1-2 parmak geçecek şekilde su koyuyorum ve meyveler iyice yumuşayana kadar pişiriyorum. Meyveler piştikten sonra her meyve için bir yemek kaşığı irmik ekliyorum. Örneğin Bu tarife göre 3/3,5 kaşık irmik koyuyorum. Baktınız ki suyu biraz fazla olmuş, o zaman biraz daha irmik eklersiniz. İrmik zaten çok 5dk da pişiyor. Sonra ocaktan alıp blenderdan geçiriyorum. En son da içine 2-3 yemek kaşığı pekmez koyup iyice karıştırıp kavanozlara koyuyorum. Püre zaten sıcak olduğu için kavanoz kapaklarını kaynatmaya gerek kalmıyor. Sıkıca kapaklarını kapatıp soğuduğunda buz dolabına alıyorum. Gönül rahatlığıyla bitene kadar kullanabilirsiniz. Dolapta olduğu sürece hiç bir şey olmuyor. Şu anda erik olmadığı için yazdan hazırladığım erik püresi konservelerini kullanıyorum ben ama sadece elma ve armutla da gayet güzel oluyor ve kızım bayıla bayıla yiyor 🤗