Leylamoms Kizlar 53 günlük bebeğim bu güne kadar sadece anne sütü ile ilerledik hic bir sorun yoktu gelisimi gayet iyiydi ancak dun geceden beri emiyor emdikten sonra normalde 2 saat uyuyan bebek 40 dk sonra uyanıyor asiri ağlıyor mama verdim verdikten sonra rahatladj ve kesintisiz uyudu. Doktoruma sordum once emzir bırakınca mama teklif et içiyorsa açtır dedi bugun pyle yaptim ve bebeğim mamayi içti hatta tamamını bitirdi. Yani sütüm mu azaldı bir günde böyle bir azalma olur mu anlayamıyorum ben sağınca gayet de sut geliyor . Lütfen başına gelen var mi yardımcı olun çok üzülüyorum 😪😪
lydia91 Leylamoms canım süt miktarı her gün aynı olmuyor 1 günde panik yapma hemen. Yani o gün bişeye üzülmüşsündür azalır, az uyumuşsundur azalır, adet olacaksındır azalır. Bir süre takip et, tabi bu arada bebişi aç bırakmadan mümkünse biberonsuz mama ver.
Damla31 Leylamoms benimde 53 günlük hiç doymak bilmiyor mamada veriyorum benimde sütüm yok çekip agliyo
Leylamoms lydia91 süt artsın diye elimden geleni yapıyorum normalde göğüslerim sert olurdu dünden beri yumuşak sanki boş
Leylamoms Damla31 sütüm aslinda var ama sanirim yeterli değil anlayamıyorum. Mideleri buyudugu için yeterli mi gelmiyor acaba
Gunesoz Doktorları dinlemeyin ve araya mama sokmayın. Ben yarım saatte bir emzirdiğimi biliyorum. Anne sütü mama gibi değil çanuk sindiriliyor. Mama bebeklerin minicik midesine oturuyor o yüzden öyle uyuyorlar. Bebeklerin doyma hissi yok ne verirseniz emmeye devam ediceklerdir. Bez sayısını kontrol edin. Günde 5 6 çişli bez veriyosa yetiyodur süt. Ben doktorları dinleseydim ilk aydan mamayla devam ederdim. Ama inat ettim ve sütüm azken emzire emzire çoğalttım 4.5 aylık ve sadece anne sütü alıyor. Bir de solgarın b12 hapını tavsiye ederim. Sütümün artmasında çok etkisi oldu
Tubau Gunesoz size katılmıyorum. Doktorlar neden kötülüğümüzü istesinler ihtiyaç olmasa mama ver demezler. Herkes sizinle aynı olmayabilirzBen de sütüm var diye azalda bile çoğalır diye inatla mama vermedim ve emzirdim sürekli ama çoğalmadı ne yediysem naptıysam.. Hatta bi gögsüm bitti malesef. Çocuğum hep ağlıyodu ve kilodan düşmüş doktora gittik ve aç bu çocuk doymuyo dedi ve mamayla doydu neden aç kalsın ki eğer mamayla doyacaksa. Tabi haklısınız anne sütünü asla tutmaz ama aç da kalmamalı doktor bu sonuçta dinlemeliyiz. Önce emzirip doymazsa mama veriyorum ben de.
Gunesoz Tubau süt tamamen psikolojik benim de sütüm oluk oluk akmıyor maalesef ama araya mama sokulduğunda bebek saatlerce meme talep etmiyor ve süt üretimi yavaşlayarak duruyor. Kilo alımı iyi olan çocuğa bile ağlıyo uyumuyo dediğimizde mama verin diyolar. Bezler iyiyse ve kilo alımı da iyiyse sırf ağlamasın uyusun diye verilmemeli. Yoksa tıbbi gereklilik varsa kesinlikle verilmeli.verilicekse de saatlerce meme talep edilmicek kadar çok olmamalı. Emzirme danışmanıyla da çalıştım mama bırakmak için ve bu yöntemi denemiştik.