Kdr-eren Ben akşam uykusunun eğitimini kendim verdim. Gündüzü nedense gözüm tek başıma kesmedi. Bir nevi kendime destek aradım, yönlendirsin ki sabırla ilerliyim diye. Benim oğlum da gündüzleri hem kucakta sallanarak hem de beyaz gürültü açık uyuyordu. Akşam uykusuna da memede geçiyordu. Emziriyordum gözü hafif açık biraz böyle ağırlık çökmüş halindeyken yatağına yatırıp pşş pşş diyip susuyordum. Öyle öyle alıştı akşam desteksiz uyumaya. Gündüz de yatır kaldır yaparak alıştırdım. Tüm destekleri kestim. Eğitim vermeye başlamadan mutlaka saat düzenlemesi yapın. Bir rutin oluşturun hem gündüz hem akşam için. Akşam için olan rutininiz biraz daha uzun sürebilir. Gündüze daha kısa bi rutin oluşturun (alt değiştirme gibi). Sürekli konuşun bebeğinizle. Uyku vakti olduğunu kendi kendine uyuyabileceğini anlatın rutin esnasında ama sakin ve sessiz bi ses tonuyla. Sonra öpün, sarılın, onu çok sevdiğinizi söyleyip iyi uykular dileyip yatağına yatırın. İllaki tepki verecek ağlatmadan alın kucağınıza tekrar sevin sakinleştiği an beklemeden geri yatırın. Benim ilk uykusunda 40dk da uykuya dalmıştı. En az 25 sefer kucağıma alıp sevip yatırdım. Alışkanlığı değiştirdiğiniz için illaki tepki verecek. Önemli olan onun ihtiyacını bilmeniz. Yani yalandan sızlanma ağlaması mı onu en iyi siz anlarsınız. Bebekler sandığımız kadar algısız değiller. Her şeyin bilincindeler ve anneleri kullanmayı da çok iyi biliyorlar. Siz kararlı olduğunuz sinyalini verin pes etmeden ağladığında alın sevin öpün sakinleştirin yatırın. Göreceksiniz 3.günden sonra her şey çok daha güzel olacak.