mrsbean Kızım 6.5 aylık şu an, nasıl başlamalı ne vermeliyim eline? Sebzeleri parmak boyutunda kesip haşlayıp mı vermek gerekiyor?
Giraysmom20 mrsbean ben blw yapacaktım ancak parmaklarını henüz kıskaç yapmıyor ve bulduklarını ağzına atma refleksi daha yok diye ben pütürlü gıdayla başladım direk meyveleri sebzeleri yeşil mercimek ve küçük nohut boyutlarında kesip yedirdim çorbalarını böyle yaptım pankek omlet yaptım verdim yedirdim elini ne zaman kıskaç gibi kullanmaya başlar bende o zaman blw olarak başlayacağım şuan herşeyi yiyor 7 aylık
Naz_N mrsbean 5 aylıkken başladık, brokoli parçalarını buharda haşlayarak başladım🥦 2 parmağınızın arasında tuttuğunuzda ezebiliyorsanız yeterli pişmesi👌 Sebze-meyve-yoğurt olarak ilerledik biz doktorunun da önerisiyle. Sebzeler haşalanarak, şeftali ve muz gibi elinden kayan meyveleri de meyve süzgeçleriyle verebilirsiniz🍑🍌🥑 Yoğurdu da bardakta verdim ilk başta, şu an 7,5 aylık ve kaşığa merak saldığından 2 kaşıkla oturuyoruz sofraya. Birini batırıp eline veriyorum ya da mama sandalyesinin tepsisine koyuyorum. Onu yerken öbürünü batırıyorum. Canı isterse de kendi yapıyor, sıkılırsa yine bardakta içiyor değişiyor😅
mermik mrsbean 6 ay 1 gün itibariyle dün başladık. Havuçu parmak kalınlığında, avucundan uzun olacak şekilde kestim ve buharda haşladım. Mama sandalyesinin tepsisine koydum. Aldı ezdi, bazen ağzına götürdü takıldı kendince. O sırada biz de önümüzdeki tabaklarla ilgilendik ona ekstra ilgi göstermeden. Kendi küçük bardağı ile sonra suyunu içti. Bu kadar 🌸
CemreKerem35 mrsbean oğlum 5 buçuk aylıkken dişleri çıkıyordu ben de hem ek gıdaya başlangıç hem de dişlerini kasisin diye eline salatalık ve havuç veriyordum . Daha sonra sebzeleri bı kere çorba yaptıysam bı kere de haşlayıp onune koydum alıp yesin diye . Ya da meyveleri çeşit çeşit soyar önüne koyardım o alır oynar yer ya da suyunu emerdi öyle öyle başladım .
mrsbean Giraysmom20 boş mama kutusunun kapağını kesip içine ahşap çubuklar koyarak oyuncak yapabilirsiniz bilmem anlatabildim mi ama bizim kız kıskaç yapmayı öyle öğrendi tutup çekerek☺️
Eternity Giraysmom20 Zaten ilk etapta eliyle alıyorlar. 8. ayda cımbızlama hareketini kullanıyorlar.🥰
mrsbean Naz_N ilk başladığınızda brokoli parçaları ne kadardı tahminen peki? Bugün başlamak istiyorum ben de☺️
Giraysmom20 mrsbean hımmm mama kutumuz yok dışardan kutulu mama almadım hiç ama krem şanti kutusuda ii görür bence 😊 teşekkürler deneyeceğim
Naz_N mrsbean ben birkaç arkadaşa şu ana kadarki süreci görsellerle atmıştım size de öyle yapayım daha net oluşur fikriniz☺️ Tadımlara bu şekilde başladık. Uygun boyutta parçaladım ya da kesilebilecek olanları parmak boyutunda kestim. Tadımlardan sonra da mücverler, pankekler, kekler derken yavaş yavaş yemek formuna döndük Süreci siz başlatacaksınız ama önemli olan sakin kalmak, bebeğe fırsat vermek ve gözlemlemek. Sürecin devamı tamamen bebeğinize bağlı çünkü. Min 1 ay hiçbir şey yemeden oyun da oynayabilir ama bunu dert etmek yerine ona yemek sunduğunuzda siz de -mümkünse aynı yemekten- oturup karşısında yemeğinizi yiyin. Yani gözlerine bakarak yemesini beklemek yerine nasıl yendiğini gösterin☺️🌸😂
mrsbean mermik su için hangi bardağı kullanıyorsunuz peki ben daha biberonla veriyorum kendisi içemiyor
mrsbean Naz_N ellerinize sağlık hepsi muhteşem görünüyor🥰 bugün denedim biraz brokoliyle ama hepsini alıp yere attı zıpır😂 bal kabağını çok seviyor yarın onunla deniycem tekrar🎃 Bu arada oioi tabaktan memnun musunuz bende kaşığı var da tabak almadım henüz
Flamingom Naz_N çok güzel hazırlamışsınız gerçekten. Elinize sağlık hepsini bitiriyor mu 14 aylık benim ki bu kadar yemiyor aynı tabaktan bende de varda ben de iyi yiyor diyordum ama o kadar koymuyorum aynı anda 😂bir de wasabi su konulan yerini nasıl temizliyorsunuz. Benim bazen siyah su gibi bişey akıyor ters çevirince. Kapak açık hep eskisi kadar sık kullanmıyorum ama kuşbaşı eti balık vs güzel pişiriyor o zamanlar kullanıyorum ama bakım zor sanki 😩
mrsbean CemreKerem35 bizimkinin de dişleri kaşınıyor aslında ben de deniyim havuç vermeyi. Bütün mü verdiniz parmak boyutunda mı?
Naz_N mrsbean Başlangıçta normal zaten aksi olsa şaşırmalıydınız☺️ Oioi tabaktan memnunum ama bu biraz da beklentiyle alakalı sanırım. Mesela vakumlu olduğundan mama sandalyesine koyarım da rahat ederim diyorsanız memnun olmazsınız, tutmuyor çünkü öyle ve zaten bebekler de çözüyor kaldırabileceklerini. Görüntüsü güzel diye aldım, artık benimsedi de tabağını görünce anlıyor yemek yiyeceğini, bu açıdan memnunum☺️
mermik mrsbean alttan bardağı destekliyoruz. E bebekten almıştım 3 lü renkli küçük plastik bardak. Mycey marka.
mrsbean Naz_N yorumlarda baya sağlam tutuyor ben bile zor kaldırıyorum yazmışlar ama😕 ben de görüntüsünü çok beğeniyorum başka bi markanın yok bu tarz ürünü
1anne3434 mrsbean valla iki çocugumda da blw pek işe yaramadı şuan 9.ayina bı hafta var hareketli epey ayağımda yatırıyorum beş dkkada yedirip kaldırıyorum temiz😂
Naz_N Poncik 5 aylıkken başladık, şu an 7 ay 17 günlük🐛 Dişleri 6 aylıkken çıktı, alt iki diş. Öncesinde de kolaylıkla yiyorlar. 2 parmağınızın arasında eziliyorsa uygun dişsiz bebeklere, damakları yeterince kuvvetli☺️🌸🌸
LittleLemon mrsbean ben 170 günlükken başlamıştım tadimlara ilk kabak havuç patates üçlüsü ile üç gün kuralı uyguladım önüne haşlayıp koydum keşfetsin diye ama kendimde kaşığın ucuyla biraz ağzına verdim bı kaç kez yediginden emin olayım ki alerji yönünden de degerlendirebileyim diye. 6aylik olduğunda da artık kendi kavramaya başlamıştı balkabağı yoğurt lor yumurta sarisi brokoli mürdüm eriği elma şeftali armut verdim sirasiyla yeşil soğan ve pırasayı omlet gibi yaparak tattirdim hep önüne koydum o yedi hepsini. Şuanda bizimle sofraya oturuyor mama sandalyesinin geleceği kısımdaki tabağın artık onun olduğunun farkında mesela. İlk zamanlar yemek masasina yaklastirirken boş tabaklara çatal kasıklara ulaşmaya çalışırdı şimdi daha sandalyesini yaklastirirken masadaki tabağına uzanıp içinden alıyor bir parça biraz yiyor oynuyor atıyor öyle öyle biz yemeğimizi yerken oda tabağındakileri bitiriyor en sonda tabağı alıp atıyor 😂😂 tadım ogununun dışında gün içinde daha önce tattiklarindan da veriyorum artık yiyor iki öğün gibi olmaya başladı onun için ilk zamanlar meyveleri ezip file içinde veriyordum artık direk eline veriyorum kendi koparıp damagi ile ezip yiyor ezemedigini tükürüp çıkarıyor zaten
tosbigim11 Naz_N 8.5 aylık ama dişi yok bnde blw ile yesin diyorum ama korkuyorum vermeye ya da yere atacak kirlencek üzeri kirlencek korkusuyla 😂😂 bunu nasıl yenebilirim?? Elma felan veriyorum eline damaklari ile eziyor bazen koparıyor 🤗
Naz_N Poncik bu konuda ben ne desem eksik kalır, bu konularda okumanız ya da ilgili videoları izlemeniz lazım. Bebeklerde belli bir aya kadar öğürme refleksi çok kuvvetli bir şekilde var ve zaten yutamayacağı parçaları öğürerek çıkarabilecek güçteler ama bu boğulmayla karıştırıldığından anneler korkuyla püreye yöneliyor… Bir de tabii ne verirseniz verin püre de pütürlü de direk parmak şeklinde besin de olsa bogazına kaçma ihtimali hep var maalesef, önemli olan böyle bir durum yaşarsak ne yapacağımızı bilmek. Biz hiç öyle bir sorun yaşamadık şükürler olsun, sadece en başta bir süre koparacağı parçaları ayarlamayı bilmediğinden büyük koparıp yutamadıgında öğürerek çıkarıyordu. Su an mesela öğürme de yok, tamamen öğrenmiş durumda yutabileceği miktarı☺️🌸