Dorkub gün içinde bol bol konusmaya çalısın, birşey ögretmeye calısmayın. Mesela neye ilgisi varsa sizinle oynuyorsa günlük basit konusmalarla, veya esyalarla baslayın. Hiç bir kelimesi yok mu ya da tekrarlı sesli kelimeleri de mi cıkartmıyor ses olarak? Tv telefon tablet vs. olmasın mümkünse. Müzik gibi şeyleri seviyorsa siz ona hareketli ve eşlik edebileceği yönergelerle sarkılarla daha iyi aklında kalabilir. Dil. gelişimi için cok sık tekrar gerekli , bazı sesleri de benzeterek cıkartıyorlar. Bebekleri karsılastırmayı ben de sevmiyorum, 18. ayda 2’li cümleler kurabilir gibi seyler yazıyordu gelişim basamaklarında. Bizde basit kelimeler vardı sadece. 18-19 ay içinde ve sonrasında dil konusunda hızlı birşeyler oldu. Ben de kitap okudum ona ( bol bol desem yalan olur) kitaplara hiç ilgisi yok, o oyun oynarken ben sesli okudum, ) pandeminin izin verdiği kadar kalabalık ve konusmayı ögrenmiş abi-ablalarla oyunlar ( hadi gel, hadi otur gibi cümleleri duyması bile cok anlamlı onlar için) tek heceli kelimeleri sık olarak kullanın. El-gÖz, kaş , su gibi, işte anne baba dede , mama , süt muz vb. 1-2 hafta gözlemleyin, eger fark yoksa bir uzmana fikir sorabilirsiniz. Telaşlanmayın💜