Trkanmete ben kendim yapıyorum canım. Yoğurt mayalar gibi süzme peynir ile mayalıyorum. 8 saat sarıp bekletiyorum. 8 saat dolunca kapağını açıp bir yarım saat oda sıcaklığında bekletiyorum sonra buzdolabında 4 saat bekliyor. En son da bir süzgeç ve temiz bir Müslin bez içine koyup suyunun süzülmesini sağlıyorum. Suyunu da atmıyorum çorbalarına, pankeklere ekliyorum.