Selinsak Merhaba benim kızımda oğlunuz kadar nasıl uyutuyorsunuz nasıl bir düzeniniz var bilmiyorum. Ben kısaca bizden bahsedeyim.
Hep hamakta uyuyan gazlı bir bebekti ancak 2 haftadır hamağı kaldırdım direndim ve anne yatağı beşiğine alıştırdım. Hafif sallıyorum beşiği duruma göre ninni söylüyorum yada piş piş yapıyorum. Emzik sadece yatağa koyunca uyku zamanı veriyorum ki uyuyacaksın sinyalini alsın ve ortamı gece gündüz olabildiğince karartıyorum perde, panjur vs ile. Rutin oluşturmaya çalışıyorum yani. Sizde rutininize gaz için masaj bacaklar ile ittirme kolları açma kapama gibi egzersiz ekleyebilirsiniz mutlaka yüz üstü oynatın kızımda çok işe yarıyor gaz için. Yemek- oynama- Uyku gibi bir sıralama yapmaya çalışıyorum. Egzersiz dediğim şeyler oynama kısmında yapabilirsiniz mesela. Yorulur hem hemde uyuyana kadar varsa gaz çıkartır. Bu sıralamayı 4 saatte bir şeklinde oturtmaya çalışıyorum. Ama bizim sorunumuz gündüz uykularının kısalığı 30-45 dakika uyuyor bazen direniyor tabi ki ama elimi göğsüne koyuyorum falan bi şekilde müdahale etmeye sakinleştirmeye çalışıyorum. Bir süre takip edip düzeni kurup 3-5 gün uygularsanız alışabilir belki. mesela ben şöyle bir düzen kurmaya çalışıyorum.
7-7:30 kalkış ve beslenme
9-9:30 1. uyku
11 beslenme
12:30-13:00 2. Uyku
15 beslenme
16:30-17 3 . uyku
19 beslenme
19:30-20:00 gece uykusu
Bu tamamen benim kızıma göre kabaca bir düzen. Uyanıklık süresine falan dikkat etmeye çalışıyorum ki çok direnemesin. Çok bildiğinden yada becerebildiğimden değil ama Detaylı sormak istediğin birşey olursa fikir paylaşımı yapabiliriz🤗