Merve2344 bebeklerin yemek yeme huyları da değişiyor zamanla, bunu siz de yaşayıp göreceksiniz. Ben yoğurtla başlamadım, önce sebze, sonra meyve, sonra yumurta ve en son yoğurt tadımını yaptım. Doktorlar da bu konuda çok fikir birliğinde değiller ama benim doktorum yoğurt ve yumurta için 7 yada 7.5 aylık olmayı bekle demişti. Oğlum ilk yoğurdu hiç sevmedi , yemedi , yumurta için de geçerli bu durum ben de hep geç tattırdım ondan mi diye düşünürken, önce meyvelerle vermeye başladım sonra yavaş yavaş az meyve daha çok yoğurt yumurta verdim . Şu an yoğurdu sade yiyor mesela, bazen de hiç yemiyor. Yumurta için de geçerli bu durum. Yani büyüdükçe sütten başka yemekler girdikçe hayatlarına ,sizi gözlemledikçe karınlarını başka şeylerinde doyurduğunu öğreniyorlar ve alışıyorlar. Zaten kendileri istiyorlar . Ben önceliği hep anne sütüne verdim çünkü sınırlı olan o. Belli bir dönem alabilecek sonra ömür boyu yemek yiyecek. Yemediği zamanlar oldu hiç zorlamadım ama hep emzirmeyi teklif ettim. 7 ve 8. Aylarda hiç kilo almadı mesela, arada ben tartıyordum almış gibi görünüyordu doktora gidince aynı yine. Hemşireler bana 5 öğün yemek ver dediler, vermedim ben çünkü şu an bile 3 öğün yiyor ancak. O zaman 5 öğün versem sütü almazdı.şimdi kilosuda gelişimi de gayet yerinde. Bazı aylar boydan iyi gidiyor bazı aylar kilodan.
Çocuktan çocuğa da değişiyor. Genetik faktörler de etkili bence. Hareketlendikleri dönemlerde de kilo alımları az oluyor . Biraz uzun yazdım çünkü bende çok stres yapmıştım o zamanlarda. Kendi tecrübelerimi paylaşmak istedim. Ama siz yine de nasıl bir yol izleyeceğinize karar verirken doktorunuzunda fikrini alın mutlaka. Ben alerjiden de çok şüphelendim kilo almayınca hala da şüpheleniyorum ama testier yanıltıcı oluyor erken dönemlerde. Bir de çocuğun sindirim sistemini zorlamamak adına yavaş geçişler yapmanızı tavsiye ederim. Ben ek gıda döneminde ne kabızlık ne ishal ne de pişik sorunu yaşamadım, bunu da genelde ayına dikkat ederek ,alıştıra alıştıra devam etmeme bağlıyorum.