Nisasaff Oğlum 7 aylık dalağı büyük dedi doktor takip edilmesini söyledi on gün sonra tekrar gittik hala büyük hematoloji ye tahlil verdik çıkmasını bekliyoruz, başına gelen varmı nedenini bilen?
evamasal Astkm ne yazık ki benim kızımda da var kızım şu anda 3 yaşında (Splenomegali) yani dalak büyümesi bebeğim 10 aylıkken doktor elime geliyor ya karaciğer ya dalak dedi ultrasona girdik dalağı büyük çıktı nerelere götürdün ne Doktorlar gördü ama hiç kimse kesin ve net bir bilgi vermedi çünkü kızımın gelişimi normal herhangi bir sıkıntı ve problem olmadığı için hiçbir doktor net bir cevap veremedi en iyi doktora da götürdüm bir ara aşırı psikolojim bozulmuştu şunu diyen doktor da oldu hastalık döneminde dalağımız büyürmus enfeksiyondan ötürü daha sonrasında eski boyutuna dönermiş ama benim kızım ki bir türlü dönmedi her ultrasona girdiğinde farklı farklı sonuçlar da çıkabiliyordu doktordan doktora birilerinin adam akıllı baktığını düşünmüyorum bakanlar da baştan sağıma bakıyorlar örnek diyelim 10cm cıkıyor başka doktora gidiyorum 9cm cıkıyor dediğim inanın 1 santim bile o kadar çok önemli ki gibi resmen beynimle oynadılar kontrol edilmesi lazım denildi biz de şu anda 6 ay bir ultrasona götürüyoruz son gittiğimiz doktordu bir santimden sonra duracak dedi bilmiyorum artık ama biz hep takip halindeyiz dediğim gibi
Astkm evamasal Allah razı olsun uzunca anlatmışsınız bizde aynı durumdayız şuan gelişim her şey iyi elhamdülilah ama dalak büyümesi var cuma günü tekrar çekilecek bakalım bekliyoruz benimde psikolojim bozuldu iyice verem testi falan yapıldı mı size hangi hastane bölüme gidiyorsunuz
evamasal Astkm ilk önce çocuk sağlığına gittik oradaki doktor zaten fark etti daha sonra hematolojiye gittik daha sonrasında dahiliyeye gittik metabolizma doktoruna gittik inancın olsun gitmediğimiz doktor kalmadı dediğim gibi herhangi bir sıkıntı ve problem yaşamadık gen testine bile soktuk şimdi zaten çocuk sağlığı doktoruna gidip doktora dalağına baktırıyoruz elime gelen bir şey yok bir sıkıntı yok deyip duruyor ama o da beni tatmin etmiyor bilmiyorum artık kafam o kadar karıştı ki ultrasona girince yine bir tık büyük dediğim gibi bir süre sonra duracak diyorlar İnşallah durur Çok araştırma yaptım insan dalaksız da yaşayabiliyor belki biliyorsunuzdur onun için çok fazla artık düşünmek istemiyorum Rabbim daha büyük dert vermesin 🙏
evamasal Astkm verem testi neye göre yapılıyor onu bilmiyorum herhangi bir şey söylemediler verem olan bebek iştahsız ve zayıf olur gelişimi az olur bilmiyorum biliyor musunuz dediğim gibi gelişimde herhangi bir sıkıntı problem yok sizinkinde de yoksa verem testi bence çok mantıklı değil
Astkm evamasal bizde ele gelen büyüklük falan yok tesadüfen ultrasonda belli oldu Hematoloji hayor büyük değil ele gelen bir şey yok ultrason öyle çıkmış dedi enfeksiyon bölümüne gittik o araştırıyor en son verem testi istedi içim hiç rahat değil aktif bi şikayetimiz yok çok şükür ama neden büyüyor. Bazı doktorlar gelişimi fazlaysa boy kilo ondan da olabilir büyük olabilir demişti ama kimisi de hayır diyor. Rabbim hepimize yavrularımıza şifa versin. Sizin kaç mm
evamasal Astkm 90 çıktı oldu 95 çıktı oldu 100 çıktı oldu 105 çıkmıştı en sonda 114mm çıktı enfeksiyonada gitmiştik o kadar çok bölüme gittik ki inann artık hatırlamıyorum siz ne kadardır gidiyorsunuz ve bebeğiniz kaç yaşında
Astkm evamasal 3 yaşında bir aydır gidiyoruz enfeksiyon araştırılması yapılıyor enfeksiyon var mı yok mu diye. Gen testi falan isteler mi hiç bir bilgim yok ama çocuk doktorumuz gerek yok gayet normal diyor hematolojide aynısını söylüyor ultrason öyle çıkmış dedi ne yapacağımızı bilmiyoruz şaştık kaldık