Aymira02 18 aylık bebekte eğer konuşma problemi yok ise 20 25 kelime (50kelimeye kadar ) kullanabilmeli . Eğer çocukta konuşma yok ise kelime çıkaramıyor ise bir konuşma geriliği var demektir . Bunun sebebi ekran , konuşmaya isteksizlik , asosyal bir çocuk olma , sadece anne ile zaman geçirme olabilir . Biz de konuşma konusunda çok sorun yaşadık . 1 buçuk yaşında 50 kelime konuşmadığı için doktorumuz psikoloğa yönlendirdi gelişim testi vs yapıldı . Konuşma çok uzun bir süreç ve meyvesini birden yiyorsunuz o yüzden bol bol zeka kartı bol bol kitap ve sohbet şart . Bir de karşısına geçin ve kelime öğretin mesela zeka kartı alın bir çilek bir muz var diyelim . Bu çilek bu muz belki 100 kere söyledikten sonra çocuğun beynine girer bunu her gün yapmak lazım . Adım adım gidin önce meyveler sonra renkler gibi