Merhaba. Oğlum 33 haftalık doğdu. Şuan düzeltilmiş 13 ay 3 haftalık, kronolojik 15 ay 12 günlük. Bazı şeyleri yapamadığı için üzülüyorum, endişeleniyorum. Hala karga dışında kelimesi yok. “Kaga” diyor. Karga nasıl ses çıkarır diyorum, gak gak gak diyor. Hala heceleme var (annene, bababa, dede gibi) ve kendince sesler çıkarma var..Bütün gün konuşuyorum onunla. Kitap okuyorum sık sık. İşaret parmağını da kullanmıyor. İstediği bir şeyi eliyle gösteriyor. Bir şeyin nerde olduğunu sorduğumda ya o şeye bakıyor, bazen de işaret etmiyor ya da tepki vermiyor. Basması gereken yerlere baş parmağıyla basıyor. Kıskaç hareketi var. Taklit var. Alkış, bay bay epeydir yapıyor. Göz teması hep vardı. Basit komutları anlıyor ve yerine getiriyor, bazen on defa da söylesem yüzüme bakıyor, anlamıyor sanırım o anda. Çok ağlayan bir bebekti, özellikle ilk 1 yıl. Biraz azaldı ağlaması.. Besin alerjisi geçmişimiz var. Ek gıdayla beraber geçti sayılır. Şiddetli bir alerji değildi.
Doktor muayenesine, alt değiştirmeye, üst giydirmeye ve oto koltuğunda oturmaya aşırı tepkili, çok ağlıyor.
Yani kısaca öğrettiklerimizin dönütünü alamıyoruz tam olarak. Görsel kartlarda mesela iki kartı gösteriyorum dün, ördek nerde diyorum, biliyor ama göstermiyor. Ördeği çok önceden öğrendi, vak vak yapıyor hatta. Ama kartlarda göstermiyor. Birkaç kartta bildiği şeyi gösterdi ama.. Aklıma gelmeyen şeyler de var şuanda, çok uzattım, kusura bakmayın. Kısaca ben evhamlı bir anneyim sanırım..ama hissetiklerim de beni korktuyor ve endişelendiriyor😞😒 bir 16 haftalık kaybım, çok zor geçen bir hamileliğim ve erken doğum. İlk bir yılımız da çok stresli geçti. Umarım boşuna endişeleniyorumdur🙁