kahvekokusuu emzirme danışmanlığı aldım bildiklerimi öğrettiklerini aktarayım sana. Mamayı biberonla veriyorsan eğer sütün azalır. Çünkü bebekler biberonu anne memesi gibi çekmiyor damaklarında sıkıp bırakıyorlarmış yani ikisinin emme mantığı aynı değilmiş. Hal böyle olunca anne memesinden ilk başta gelen bol akış sütü emip geri kalanını çekmek için uğraşmazmış bebek nasılsa kolay yolunu gördü (yani biberonu) bu durumda eğer senin memendeki sütm miktarı örn 100 ml se ve bebek sadece 50 sini içio bırakmışsa (süt gelme hızı yavaşladığı için çekme zahmetine girmediği için) bu sefer beynine bir sinyal gidiyor bu bebek sadece 50 ml süt içiyor daha fazlasını üretme! Ve sütün gün geçtikçe azalmaya başlıyor. Çünkü memelerdeki süt mantığı tamamen boşalmasıyla alakalıymış. Yani meme tamamen boşalmazsa süt her zaman azalırmış. Şöyle söyleyeyim ya sağarak vermeniz gerekiyor emzirdikten sonra geri kalanını sağın ve 2 saatte bir düzenli şekilde sağım yaparak beyine uyarı gönderin yada mamayı eds yöntemiyle bebeğinize kendi memenizden içirin. Ben de mama kullanmak zorunda kaldım ve eds yöntemiyle veriyorum. Gün geçtikçe mama verme sayım azaldı sütüm arttı. Kaç tane emzirme danışmanı görsem aynı şeyi söylediler süt üretimi için memenin boşalması şart. Emzirdikçe sütün artar çok doğru ama bebek yanlış emiyorsa, tamamını boşaltmıyorsa sütün azalır net