Tugbaabut Diyetisyenden ziyade polikistik over ve insülin direncini yenmek için ilaçlara ihtiyacınız yok demeye geldim. Gıdalarınızdan ve tüm hayatınızdan Gluten içeren tüm bugday, arpa, çavdar gibi tahıllar ile paketli gıdaları çıkartın.
pilav vs. yerine karabugday( adında bugday gecmesine ragmen bugdah degildir ismi öyle sadece greçka diye geçer , çiğ olanı alınırsa tadı daha lezzetli,) ve kinoadan faydalanabilirsiniz. bat karbonhidratlardan uzak durmanız, aşırı şekerli meyvelerden bir süre uzak durmanız veya kontrollü yemeniz gerekir. Mesela 19-21 arası canınız birşey çekerse yogurt gibi şeyler tüketin, rooibos çayı var tatlı isteğini bastırıyor. Bol su için. Sabahları karnınız cok acıkır mutlaka bol proteinli kahvaltı edin. yeşilliklerden vw sebzelerden degişim yemekler yapın. Ekmeksiz yapamam derseniz kırmızı mercimekten kekimsi ekmekler, nohut püresinden meyvelerle şekersiz kekler vs. yapabilirsiniz. Öğünlerinizde yogurt ve salata olsun. Ara ögünlerde badem ceviz fındık çiğ olarak tüketebilirsiniz. Polikistik over için yıllarca dogum kontrol hapı kullandım, bir sürü riski var ve hiç beslenme ile ilişkisi anlatılmıyor. Size bir sayfa önereceğim instagramdan Doktor Melek Vuslat Özdoğan’ı instagramdan takip edip postlarını okuyun, yazmak istediklerimin detaylarını görürsünüz mutlaka. Bunlar hastalık değil, vücudumuzun bizim dikkatimizi çekme şekli yanlış birşeyler oluyor dikkat etmelisin diyor yani.