Merhabalar,
Benimde bebeğim 2 aylık oldu ve o sorunlar daha yeni bitti. Gaz sancısının bi çok çaresi var hepsini deneyerek sen belirleyeceksin hangisinin senin bebeğinde fayda gösterdiğini çünkü bütün bebeklerde bu değişiyo. Biz kucağımızda dik şekilde tutarak plates topunda zıplıyorduk, ayağına sıcak su torbası koyuyorduk, emzik verebilirsin emdikçe de rahatlıyolar, eğer emziriyorsan emzirme süren ve açlık süresini hep aynı yap. 15dk sağ, 15dk sol göğüsünü emzir ve sonra 2 3 saat emzirme asla çünkü sürekli veya düzensiz emzirmekte gaz sorunu yapıyor. Ve her göğüs değişimi arasında muhakkak geyirme olarak gazını çıkart. Mama kullanımında ise her mama içtikten sonra gene çıkart ve bir yarım saat falan bebeğini yatırma, dik şekilde kucağında tut çünkü reflü yapıyor olabilir. Baktın krizler devam ediyor ne yapsanda susmuyorsa arabanız var ise arabaya atla ve o rahatlayıp uyuyana kadar gezdir 😊 İlaç olarak ise biz Kaleidon markalı bir ilaç kullanıyoruz probiyotik bi ilaç bu. Sende probiyotik beslenmeye dikkat et süt, yoğurt gibi şeyleri laktozsuz yada probiyotiklerden al. Gaz yapıcı şeyler yeme özellikle de tavuk 😊 Tabi bunlar emziren anneler için geçerli.
Pişik sorununda ise sudocrem markası çok iyi onu öneririm fakat nokta nokta kırmızılaşmış ve yara gibi olmaya başlıyorsa travazol almalısın çünkü pişik o dereceye döndüğünde mantarlaşmaya başlar ve bu ilaç vb geçirir ancak. Hemen geçsin diye bol bol sakın sürme çünkü işe yaramaz tam tersine çok ince bir tabaka halinde sürmen lazım. Bezini değiştirme sıklığını arttır mesela 2 saatte bir yapıyorsan her saat değiştir sürekli kontrol et uyuyor olsa dahi. Islak mendil kullanma ben makyaj temizleme pamuğunu ıslatıp siliyorum mesela. Islakken altını bezleme. Bez markasını ilk gün ne bağladıysan onu sürekli kullan. 🙂