ZeynoSerap benim oğlumda aşağı yukarı bu şekildeydi ve 25 ayına kadar emzirdim. Bence sizde biraz daha sabredin ve 2 yaşında kesin. Ama ille de keseceğim derseniz de sizin tercihiniz elbette.
Ben kesmeden yaklaşık 2 ay öncesinde uyku öncesi ve uyku dışındaki emzirmeleri kestim. Sürekli ilgilenmek gerekiyor. Dikkatini dağıtacak şeyler yapmak lazım. Bol bol oyun, dışarda vakit geçirmek, çok acıkmasına fırsat vermeden karnını doyurmak gibi şeyler. Ayrıca ilgilenecek başka birileri de varsa iyi olur. Sizden biraz uzaklaşırsa aklına sürekli meme gelmez. Sonrasında da geri kalanı kestim. Epey zor oldu. 3-4 gün boyunca hep ağladı. Uykuya geçmekte çok zorlandı. Pes edecekken alışmaya başladı. Bırakalı 2-3 hafta olacak. Ara ara memeyi soruyor ama ısrar etmiyor. Uyku düzeni falan kalmadı elbette. Ufaktan bir düzen oluşturmaya çalışıyorum ama pek başarılı olduğumu söyleyemem. Yani bence emzirmekten daha zor ve yıpratıcı bir süreç. O yüzden sağlam durabilecekseniz buna başlayın. Yoksa size de bebeğe de eziyet olur.