Eylul-92 hayır asla paketli gıda vermiyorum. Şeker, tuz, katkı maddeli şeyler hiç vermeyeceğim. Evde kendim yapabilirim cici bebeyi tabii, çok güzel tarifler var yararlanacağım birinden, henüz yapmadım.
Evet 3 gün kuralıyla biraz uzun sürüyor tabii. Ama şöyle ilerliyoruz mesela patates ve havucu bitirdiniz, sorun yoksabir gün patates havuc iklisine kabak ekleyin, 3 gün tadım yapın. Kabağı da bitirince patatws havuç kabaklı çorba yapın. Öğün şeklinde verin, o gün de atıyorum mesela taze fasulye tadımını gerçekleştirin. Tadımları biten sebzeleri ekleyerek çorbaşar, yoğurtla karıştırarak verdiğiniz öğünler haline getirebilirsiniz. Böylece bebe aynı gün içinde hem doyuyor hem bir besinin tadımını gerçekleştiriyor.
Tadımını bitirdiğiniz, sorun olmadığından emin oldyğunuz patates havuç ikilisine örneğin kabak eklerken artık çay kaşığı, tatlı kaşığı, çorba kaşığı şeklinde vermek zorunda değilseniz. Çay bardağı kadar verebilirsiniz. Zaten bir alerji belirirse bunun yeni eklediğiniz kabak olduğunu bileceksiniz bu durumda.
Bu arada tadım yapılacak besin mutlaka en aç olduğu öğlen saatinde, meme veya mamadan önce verilmeli. Üstüne anne sütünü veya mamasını verin.
Bizim doktorumuzun verdiği sistem bu şekilde. Ama en doğrusunu takipli olduğunuz doktor bilir. Onun önerileri önemli, siz yine onu dinleyin:)
Bu meyve suyu meselesini ben de merak ettim açıkçası. Öğrendiğinizde beni de bilgilendirir misiniz.