AlyaMeyra O aylarda mesafe algısı başlıyor ve emekleme dönemine hatta bazen 1 yaşa kadar “anne var/yok” kısmını anlamıyorlar. Bebekler için o dönemlerde eğer anneyi göremiyorsa isterseniz yan odaya geçin, bebek için o an “anne yok oldu” düşüncesi oluyor. Göremiyorsa yoktur hesabı.
Bu evre geçtikten sonra “bir yere gidiyorum,sen uyuyup uyandığında gelicem/ sen elma yedikten sonra gelicem” gibi zamanı anlatmalı evre geliyor. Çünkü yaklaşık ¾ yaş zamanına kadar “yarım saate gelicem, birazdan yaparız” gibi zaman kavramlarını anlamıyorlar.En güzeli eylemle anlatmak oluyor.
2 yaşına 2 hafta kalan oğlumu diyelim öğleden sonra babannesine bıraktığımızda eşimle birlikte “sen uykudan sonra çorbanı içtiğinde bizde geleceğiz” diyoruz. Uyuması,uyanması,yemesi vs bunlar yaklaşık 3 saat sürüyor. “3 saat sonra gelicem” dediğimde anlamıyor o soyut zaman kavramı algılarından yok.Ama şunu bunu yaptığında dersem biliyor.
Kayınvalideme geçen demiş “çoba ham ham anne” 😂
Şuan siz olmadan durmaması çok normal.Huy değil,değiştirilecek bir şey değil.Gelişimin bir basamağı.
İşe başlama zamanınızda 15-20 gün önce bırakmaya başlayın.İşe gider gibi bir vakit olsun,alışma evresini erkene alın.Önce 2 saat bıraktılar mesela, bi kaç gün sonra 3 saat gibi kademeli arttırarak ayarladılar.Tanıdığım tüm çalışan anneler bu şekilde yaptı de tavsiyesiyle. Rutin olsun, aynı saatte bırakın ve alın.Aynı saatlerde uyuması beslenmesi oyunu olsun.