Merhaba anneler. Bu forum 15 aylık annelik süresince bana çok desteği olan bi mecra oldu. Emzirme, ek gıda, bakım, hastalık derken aslında çocuğun en önemli ihtiyacı olan uyku ihtiyacını nasıl karşılayabileceğimi benim gibi çaresiz kaç tane anne olduğunu gördükçe üzülüyorum. Ben çalışan bir kadınım. Sabah 7 de çocuğumu babaannesine götürürüm akşam 20:30 a kadar babaanne bakar, haftaiçi akşamları ve haftasonu düzenini kurduğum bir çocuğum var. Çalışmaya başlayacağım benden sonra bakan kişi zorluk çekmesin diyerek çocuğumu kucağıma alıştırmadım, yanımda uyumasın benden sonra bakan kişi zorlanmasın, sese alışsın diye düşünürken bebek sürekli kendi isteğini yaptırdı ve bunu hayretler içerisinde izledim aslında. İlk 6 ay uyku konusunda hiç zorlanmadım. Aksine 10-12 saat gece uykuları olan, gün içinde uyuması gerektiği kadar uyuyan o uyurken evin işini halleden biriydim. Fakat ne olduysa 6.aydan sonra başladı. Anne babanın farkına vardıkça biz işten gelene kadar uykusu bastıran çocuk bizi görünce uyumak istemedi uyku sinyalleri çok şiddetlendiği için uykuya geçişte zorlandı ve geceleri sürekli uyanan bi bebek haline geldi. Şuan akşam 10 da benim yatağımda uyuyo uykuya daldıktan sonra beşiğine götürüyorum ama 3 saat sonra aralıksız olarak uyanıp bizimle uyumak istiyo. Uykuya tekrar dalınca kendi beşiğine koymakta zorlanıyoruz ağlama krizleri anne babaya sarılmak ve bırakmamak derken her gece bizim yanımızda uyuyan bir çocuk haline dönüştü. Ben bazen 2 bazen 3 saat o uyusun diye uğraşıyorum, öyle ki bazen enerjim kalmıyo ve onunla beraber uyuyakalıyorum ne evimin işi ne kocamla geçirebileceğim bir 10 dakikam kalıyo yani inanılmaz zorlandığım bir süreçteyim. 1 ay öncesine kadar eşimin ailesiyle aynı evdeydim o yüzden odasına bırakayım kendi kendine uyusun gibi bi durumum olamadı çünkü çocuk her ağladığında yetişen birileri oldu bazı konularda anne olsam bile çok sözümün hükmü olmadı. Bir danışmandan uyku eğitimi almayı düşündüm fakat gün içinde bakan kişi ben olmadığım için bu konuda da zorlanacağımı bilip adım atamadım. Bana lütfen bir yol gösterin. Üstesinden gelebilir miyim, nereden başlayabilirim gerçekten bilemiyorum. Çok okuyorum, araştırıyorum ama hiçbiri tecrübe gibi olmuyor. Yazan şeyler belli rutin oluşturun odasında bırakın gibi şeyler ama ben uyuması gereken saatte yeni eve geldiğim için çocuk benimle babasıyla zaman geçirmek istiyor ve uykuyu hep erteliyor. Nereden başlayabilirim biraz cesarete ve bilgiye ihtiyacım var artık gerçekten gücüm kalmadı beni en iyi siz anlarsınız.. Şimdiden teşekkür ederim