Merhaba anneler
Konuyu nasıl izah edeceğimi tam bilmiyorum. Ama çok fazla aklıma takılıyor.
Benim yedi buçuk aylık bir oğlum var. Çok güleryuzlu bir bebek. Sinirlenme,vurma ,mizmizlanma gibi huyları hiç yoktur ve olduka uyumlu bir bebek. Evde şiddet olaylarına hiç şahit olmadı,kendisine sadece bir kez bağırdım ve sonra pişman oldum hiç yapmadım. Onda bile anlamadan yüzüme gülmüştü. Bunları anlasilmak için yazıyorum.
Bebeğim diğer bebeklerle şimdiden sosyal olsun sonra zorlanmasin istiyorum. Bu yüzden görüştürdugum belli bebekler var. Bir tanesi ile ilk buluşmada şöyle bir olay oldu . Bebek ağladı ve oğlum da onu gorunce içli içli ilk kez ağladı . Normalde onu hiç öyle görmedim. Neyse geçen ikinci kez buluştuk. Bebeğime aniden vurdu . Sert degildi ve bebeğim hemen aynı şekilde ve ek olarak yüzünü yere kapatarak ağladı. Annesi sevme şekli öyle diyor. Bilmiyorum oğlum sizce o an ne hissetmiş olabilir. Bunu çok merak ediyorum. Sonra görüşturdugum başka bir bebek ona hep cici yapardı. Bu kez yapacakken oğlum huysuzlandi ve gözlerini kirpistidi.
Sizce bebeğim ne hissetmiş Olabilir, kaynaştırma için erken mi yoksa böyle durumlarla karşılaşmasi gerekli olan bir şey mi ?
Böyle şeyler yaşayan tecrübeli anneler var mı ?