Elzeminval bakın yine aynı sonuç çocuğunuz için en iyisini istiyorsunuz anlıyorum, bizde sizden farklı bir şey istemiyoruz çocuğumuz için bizlerde en iyisini istiyoruz. Benim çocuğum kucakta sevmiyor mesela. Emmiyor da? Eee gece ayrı odalarımız.. Duygusal bağlam ve kişisel gelişim bence sadece bunlar değil. Anlatabiliyor muyum? Bütün gün birlikteyim, kaliteli zaman geçiriyoruz, oynuyoruz, yürüyüşe gidiyoruz, kitap okuyorum ona. Kendine güvenen bir birey olarak yetiştirmeye çalışıyorum. Bence genelleme yapmaya devam etmeyin. Bu arada bende çok fazla okuyorum, çok fazla üstüne titizleniyorum bu konularda. Ama sonuçta hep çocuğumu dinliyorum..
Kuroneko inanın bencede en ideali o aylar. Daha sonrasında çocuk idealin anne baba ile aynı oda olduğu bir döneme giriyor, doğrusu o oluyor bence. Ayrılmak zorlaşıyor. Mesela hanımefendi 2 yaşı savunuyor ancak genellemede 1 yaşı geçirmemek daha önemli. Mesela:
'‘ Bebeğin odası ne zaman ayrılmalı sorusu, aslında keskin sınırlarla belli olan bir süreci kapsamıyor. Tamamen bebek ve annenin durumuna göre karar verilen bir süreci içeriyor. Bazen anneler için bebeklerinden ayrı yatmak zor olsa da bu sürecin fazla uzatılmaması gerekiyor. Çünkü bebeğin odasını ayırmak, ona bireysellik ve özgüven gibi kazanımlar sağlar. Küçük yaşta bu kazanımlarla yetişmesi ise ileride kişiliğini olumlu yönde etkiler. Uzmanlar, genel olarak bebeğin 1 yaşına kadar ebeveynleriyle, daha sonra ise kendi odalarında yatmasını öneriyor. Bu sürecin 2-3 yaşına kadar uzatılması ise kesinlikle tavsiye edilmiyor. ’'
Yani ne diyor, annelere zor geliyor, bebeklere değil.. Karar yine annelerin tabi. 🌼