Lipnem61 merhaba, uyku eğitimini sihirli uykular- Serap hanımdan aldım, süreçte çok ilgiliydi. Sürecin çoğu anneye kalıyor ama püf noktalar da birinin yönlendirip destek olması çok iyi oldu.
kısaca bahsedeyim önce saatleri ayına göre düzenledik. O zamanlar 3 uyku yapıyordu oğlum sabah uyandıktan 2 saat sonra ilk uykusunu yapıyordu. İlk uykudan uyandıktan 2,5 saat sonra 2. Uykuyu yapıyordu. Ve 2. Uykudan uyandıktan 3 saat sonra 3. Şekerleme uykusunu yapıyordu. Bu saatler oturunca desteksiz uykuya geçtik memede uyuyordu çünkü. Desteksiz uykunun ilk gecesi zordu. Rutinleri yapıp yatağa koyup bekledim. Önce sakin oynadı sonra sızlandı sonra ağladı sonra sustu tekrar ağladı sustu ben hep yanındaydım sessiz sakin ilgilendim. 1,5 saat sonunda uykuya geçti. Bu ilk direnç kırılınca bir daha hiç böyle uzun sürede uykuya dalmadı. Bu desteksiz uykuyu da 1 hafta oturttuysan sonra gece emzirmelerini rüya öğünü olarak yapmaya çalıştık. Bu kuşamı başaramadık bizde. Rüya öğünlerinde hep uyandı. Hep meme de daldı. Ben de öyle yatağına koydum. Gece de en az 2 en fazla 5 defa uyanıyorum. Diş durumu, atak durumu birçok sebebe bağlı olarak değişiyor. Yani tamamen başarılı bir eğitim olmadı belki de bilemiyorum (bundan kesinlikle Serap hanımı sorumlu tutamam bu arada, çok çabaladı gerçekten) ama biz çok yol katettik.
uyku eğitimini hiçbir desteğim olmadığı için tercih ettim. Bizim için daha iyi oldu yoksa çok depresif bir hale geliyordum artık. Siz de böyle hissediyorsanız eğer gerçekten tavsiye ederim.