Sevgili anneler merhaba, malum kış geldi sayılır ve üzerini açan bebeklerimiz için hepimiz uyku tulumlarını araştırıyoruz. Ben de çok sık tıkanan alerjik bebeğimin terleyip üşümemesini istediğim için bu konuya çok kafa yordum ve sonuç olarak iki tulumu da aldım. Evimiz ortalama 20-24 derece arası değişiyor kaloriferle ısınıyoruz. Öncelikle neden e-bebek, LC Waikiki gibi markaları tercih etmediğimden bahsetmek gerekirse, iç dolgusu elyaf olsun istemiyordum. Kendim pamuklu ürünler kullanıyorum ve yastığım yorganım yün, çok memnunum. Bu sebeple piyasada iki çeşit var;
1-Ergopouch pamuklu uyku tulumu 1 tog (300 tl)

İlk önce olumlu yorumlara bakarak bunu almıştım. Fotoğraftaki ürün 2 yaş için. Kollarını 2 kez kıvırdım bacak boyu da 1 karış uzun 😅 seneye de değil 2-3 sene rahat giyer. Kızım 70 cm 9,5 kg bir bebek ona göre beden ayarlamasında belki fikir olur. Bunun içine sadece tişört zıbın ve incecik pantolon giydiriyorum. Tek hoşuma gitmeyen yanı pantolon giydirdiğimde akşam 24 dereceyken terliyor, giydirmezsem ise sabah 21 derecede bacakları soğuk oluyor. Onun dışında güzel, kullanışlı ve kumaşı da esnek. Makinada yıkadım hiçbir şey olmadı ama geç kurudu. İşte burada devreye yün olmasıyla dikkarimi çeken woolnat girdi.
2-Woolnat çift katlı kolsuz uyku tulumu (350 tl)

Ergopouch 2 günde zor kuruyunca yedeksiz olmaz diyerek hem de nasıl olsa 3 sene giyecek diyerek bir de bu markadan edinmek istedim. Belki toplu biraz fazla gibi ancak uzun vadede değer diye düşündüm ve iyi ki de öyle yapmışım. Woolnat yanında kaç derecede nasıl giydirmemiz gerektiğine ve yünün faydalarına dair kitapçık gönderdi. Kumaşı biraz daha yumuşak. Kolsuz olması daha rahat özellikle çok dönen ve rahat yatmayı seven bebekler için. Bu kadar ince bir şey nasıl böyle sıcak tutabilir diyorsunuz. Sadece uzun kollu body ile yatırıyorum ve ne üşüme ne terleme bebeğim sıcacık uyanıyor. Daha önce de yazdığım gibi oda 20-24 arasında değişiyor sabaha kadar ama ne zaman uyansam bebeğim aynıydı. Emerken çok terlemesine rağmen artık terlemiyor. Woolnat ergopouch’tan yarım karış kadar daha uzun 1-2 yaş bedeni için konuşacak olursam. Kızım muhtemelen 4 yaşına kadar giyer çünkü torba gibi. Altına pantolon giydirmiyorum çünkü bacakları da sıcacık oluyor. Fotoğraflarda ilk giydirdiğim hali, büyük geldiği için gece bacakları içine kaçıyor ama problem değil. Woolnat kolsuz oluşu ve yün yapısından dolayı üşütmemesiyle benim için daha öne geçti açıkçası ☺️ Umarım yardımı olmuştur ben tulum seçmeden önce çok araştırmış ve fotoğraflı örneklere bakmıştım hep. Sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım, sevgiler.