Ceyo0666 evvelce bir güzel aktar dan, kefir mayası alıyoruz
Eve getirip bir küçük süzgeçten suyunu döküp mayasını yıkıyoruz.
Daha sonra iki bardak mesela, süt e kefir ekliyoruz (tahta kaşık yada plastik kaşık kullanalım metal değmese iyi olur,)
Bir kavanozun içinde yapıyoruz bu işlemi. Daha sonra kavanoz kapağı metal temas etmesin diye, araya bir poset yada bi bezle sıkıştırıp kapağını güzelce kapatıp.
Mutfak dolabı gibi güneş görmeyen yerde 12 saat mayalıyoruz. Kış mevsiminde bu süre 24 saat e çıkabilir.
Daha sonra saati gelince bu süt artık kefir oldu.
Bi kaba süzgeç le döküyoruz, tahta kaşıkla karıstırma işlemiyle bastıra bastıra süzülerek kefir alta çıkacak, üstte maya kalacak topak topak..
Bu mayayı tekrar yıkayıp tekrar aynı işlemi yapacaz süt e koyacaz kapatacaz bekletecez.
Ayrıntılı yazdım ki kafan karısma sın yaparken.. 🌷