Mom078 doktorumuz sadece alerjik ürünlerde 3 gün kuralı uygulattı. Kuralla ilgili anlamadığım nokta ilk ay listemizde 8 çeşit sebze meyve vardı. 83=24 gün eder kalan 6 günde yoğurt versem zaten 30 günü tamamlar. Buraya kadar sorun yok. Ancak anlamadığım Ülkemizde 30 civarı sebze ve meyve olduğunu var sayarsak 303=90 gün eder. Ayrıca yumurta ve süt ürünleri ile kuruyemiş alerjen ürünler. Bunlarda mutlaka 3 gün denenmeli. Bu durumda tadım minimum 3 ay sürer. Ancak ilk ay tadım ayıdır, ikinci ay ise çorbalarla günde tek öğüne başlanır. Öğün yaparken bir yandan da tadımı nasıl yaptınız?
@Bng merhaba, doktorunuzdan meyve sebze listesi isteyin. Benim doktorum avakado tropikal bir meyve olduğu için 1 yaşından önce önermiyor ancak burada 4 aylıkken vermeye başlayan anneler var. Her duruma karşı liste talep etmek daha güvenilir oluyor.
Sadece alerjik ürünlerde 3 gün kuralı uyguladık. Doktorumun bu konudaki tavrı net. Patates kime alerji yapmış, yaşına gelene kadar zaten sebze ve meyvede alerjen olmayan ürünler verilmeli, yoğurt, peynir, yumurta ve kefir gelişiminde önemli yer aldığı için 3 gün kuralı ile verilmeli, der. Bu arada bebeğimde süt ürünleri ve yumurta alerjisi teşhisi vardı.
1-2 tatlı kaşığı ile başlayıp aysonu bir küçük çay bardağına cıktık miktar olarak. öğle üzeri bebeğim açken verip ardından emziriyordum. Açken verme mantıgı merakla tadına baksın kabul etsin. Bebeklerin ilk önce emme refleksi gelişiyor, çiğneyip yutma daha sonra gelişmeye başlıyor. İlk ay kabul etmeyip itmesi taddan ziyade reflekslerinden kaynaklı. Yemiyor diye düşünüp panik yapmayın. İstediği kadar döksün saçsın. İlk ay sadece tadım ayı değildir. Pütüre ve kaşığa da alıştırmadır. Meyveleri çiğ olarak cam rendeden geçirip sebzeleri haşlayıp eziyordum. Özellikle hafif pütürlü vermek gerekiyor. Bebeğimde gelişim geriliği olmadığı, sadece anne sütü aldığı, kilo alımının yeterli olduğu halde 4 aylıkken ek gıdaya başladık. (4 aylık ek gıdaya başladık diyince nedense insanlar hemen bunları düşünüyor, sadece doktorumun tarzı bu şekilde benimde kafama yattığı için uyguladım) Pütürlü vermekten korkmayın, bebeğim 4 aylıkken yutabiliyordu.
önemli olan kabızlık ya da ishal durumu yaşamamak. İlk ay ürünlere zeytinyağ koymadık. İkinci ay çorbalarda beraber zeytinyağına başladık. İlk ay önemli olan meyve ve sebzeleri kabız ve ishal yapan olarak ayırıp dengeleyerek vermek. Yoksa istenmeyen sindirim sorunları yaşayabilirsiniz. Ayrıca günde 2-3 kez 2-3 tatlı kaşığı kuru incir kayısı üzümden yaptığım hoşafın ilk ay suyundan verdim, ikinci ay blenderdan geçirerek(kuru meyveler hariç blender yasak) püre halinde verdim. Çok şükür 3,5 aydır 1 kez kabız oldu oğlum.
verdiğiniz ürünler ilk olarak kakadan olduğu gibi çıkacak. Bebeğim hem alerjik olup hem Kakada turuncuyu görünce ömrümden ömür gitmişti.😋 şöyleki bebeğinizin bagırsakları meyve ve sebzelerle tanısdıkca bakteri üretmeye başlayacak. Bu bakteriler oluşana kadar verdikleriniz kakadan olduğu gibi çıkacak.
İnşallah bebeğinizin kolay uyum sağladığı, alerjik reaksiyonlar vs yaşamadan güzel bir süreç geçirirsiniz🙏🏻🌸