EsraKerimm Merhaba benim de oğlum 2 yaşında sayılı kelime kullanıyor. Ama bir süredir gelişme kaydettik doktorumun önerileri ile. Aklımda kalanları anlatayım;
Birlikte kitap okuyun, emir kipi ile konuşun. “Al, ver, git, gel, kal, iç vb.”
İstediği şeylerin adını söylemeden vermeyin.
Yarım yamalak bir şey söylemek istediğinde “….. bunu mu demel istedin? Topunu mu istiyorsun!” şeklinde vurgulayın.
Her uyku öncesi o ana kadar birlikte yaptığınız ya da onun yaptığı şeyleri anlatın.
Sayı sayabiliyorsa büyük ihtimal tembellikten konuşmuyor (tabii uzmana da danışmalı sadece bir tahmin) dil, ağız egzersizi yaptırın. Mum üfletin, aynı anda bir kaç mumu söndürebiliyor olması lazım. Dil egzersizi yaptırın, dilini ağzının etrafında ve sağa sola çevirmesine oyun ile destek olun.
Ses kartlarını alın uuu-aaa gibi başlayan yapabileceği kolay sesleri çalışın öncelikle.
Konuşmayı öğreniyorum kitapları çok faydalı. Sadece konuşmaya değil mantık kurması açısından da oldukça öğretici.
Yaşıtları ile ortamlara girmeleri de gerekiyor ama bu dönem ne derece uygun artık siz değerlendirirsiniz, onu da söylemiş olayım.
Biz bu şekilde bir çok kelimeye ulaştık. Aklıma gelenler bu şekilde.🤗